ΓΙΑΤΙ ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ SRF
Η Δημοτική Αρχή Βόλου εν κρυπτώ και με μη σύννομες διαδικασίες, έλαβε άδεια για την κατασκευή εργοστασίου στο ΧΥΤΑ Βόλου, με προϋπολογισμό πάνω από 40 εκατομμύρια ευρώ. Η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας είναι απολύτως αντίθετη με την κατασκευή του εργοστασίου αυτού, που ανατρέπει τους εθνικούς σχεδιασμούς για την ανακύκλωση των απορριμμάτων και κατά πάσα πιθανότητα θα δέχεται σκουπίδια και από άλλες περιοχές. Έτσι εκτός από τα σκουπίδια της Ευρώπης και της Μεσογείου που θα καίει η ΑΓΕΤ, θα έχουμε και το SRFπου θα παράγεται στο Βόλο και το κοντινότερο εργοστάσιο για την καύση του είναι προφανώς πάλι η ΑΓΕΤ. Η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει τα θέματα αυτά ο Δήμος Βόλου φαίνεται και από το γεγονός ότι έχει μεν πάρει την άδεια για την παραγωγή SRF, αλλά δεν έχει, λέει, αντίρρηση να παράγει ότι να είναι!
Η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία θα πολεμήσει αυτή την προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής, η οποία απειλεί να επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την υγεία των Βολιωτών, αλλά είναι πιθανόν να μην προλάβει να προχωρήσει αυτή τη διαδικασία στη διάρκεια της δικής της θητείας, οπότε η νέα Δημοτική Αρχή, που κατά πάσα πιθανότητα θα εκλεγεί με την απλή αναλογική, θα πρέπει να προγραμματίσει αυτό που θα είναι προς το συμφέρον των πολιτών.
Σύμφωνα με την άδεια που έχει πάρει η Δημοτική Αρχή Βόλου:
$11. Το εργοστάσιο θα μπορεί να επεξεργάζεται ποσότητα 50.500 τόνους ανά έτος αστικά απορρίμματα & 15.200 τόνους ανά έτος προδιαλεγμένα οργανικά για παραγωγή κομπόστ. Επειδή, όπως συμβαίνει και με τα αντίστοιχα εργοστάσια, ποσότητες SRFθα θάβονται, τελικά εκτιμάται ότι θα θάβονται συνολικά 65.000 τόνοι ανά έτος, δηλαδή το 60% του συνόλου.
$12. Το προϊόν που θα παράγεται θα είναι το δευτερογενές καύσιμο SRF, που θα προορίζεται για καύση σε τσιμεντοβιομηχανία και μπορεί επομένως να επιστρέφει ως καρκίνος στην πόλη του Βόλου.
$13. Το εργοστάσιο θα απασχολεί 15 εργαζόμενους και θα έχει ετήσιο λειτουργικό κόστος 2.704.000 €, το μεγαλύτερο δε μέρος από αυτό το ποσό θα καταλήγει στις τσέπες του εργολάβου, επιβαρύνοντας επομένως τους πολίτες του Βόλου!
$14. Η εμπειρία από την ελληνική πραγματικότητα δείχνει ότι από τα 3 μέχρι σήμερα τέτοια εργοστάσια (Αθήνα-Καλαμάτα-Χανιά) το παραγόμενο προϊόν SRF & RDF είναι κακής ποιότητας και δεν το ζητά κανείς, οπότε καταλήγει δεματοποιημένο στους αντίστοιχους ΧΥΤΑ μετά την κατασκευή του! Σήμερα το ΕΜΑΚ της Καλαμάτας έκλεισε, ενώ τα ΕΜΑΚ της Φυλής & των Χανίων είναι ζημιογόνα και επιχορηγούνται από τους Δήμους και τους αντίστοιχους Συνδέσμους Διαχείρισης.
Τέλος αφού όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι η κατασκευή του εργοστασίου θα είναι ζημιογόνος για το Δήμο Βόλου και τους πολίτες, το ερώτημα είναι γιατί η Δημοτική Αρχή Βόλου επιμένει για την κατασκευή του.