Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας

eggrafeite

Άρθρα

Οι παράνομοι ζητούν να πληρώνουμε νόμιμα!

ΒΑ ΑΤΤΙΚΗ:ΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΖΗΤΟΥΝ 14 ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΑΦΙΔΝΕΣ, ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙ, ΜΑΛΑΚΑΣΑ

Μπλόκο σε 3 σταθμούς διοδίων

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Δεκατέσσερις μελέτες και εγκρίσεις ζητούν οι επιθεωρητές Περιβάλλοντος από την κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Μεταμόρφωση Αττικής - Σκάρφεια Φθιώτιδας, θέτοντας εμμέσως θέμα νομιμότητας και τήρησης των διαδικασιών για σημαντικά θέματα, όπως η προστασία του περιβάλλοντος και η κατασκευή των σταθμών διοδίων στις Αφίδνες, στο Καπανδρίτι και στη Μαλακάσα.

Πρώτη νίκη των κατοίκων της ΒΑ Αττικής, που είχαν ξεκινήσει το κίνημα «Δεν πληρώνω» Ζητούν θεσμική τεκμηρίωση, σύμφωνα με την οποία οι διατάξεις του νόμου 3555/2007, που κυρώνει τη σύμβαση των έργων, κατισχύουν των άρθρων του προεδρικού διατάγματος του 1979, τα οποία διέπουν τη δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές. Αφορά τις κατασκευές των σταθμών διοδίων για τις οποίες η Πολεοδομία Καπανδριτίου έχει ήδη επιβάλει ιδιαίτερα τσουχτερά πρόστιμα. Η κοινοπραξία πάντως έχει καταθέσει ένσταση στην απόφαση, στην οποία υποστηρίζει ότι με βάση τη σύμβαση δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας και ότι δεν κατασκεύασαν νέους σταθμούς αλλά ανακαίνισαν υπάρχουσες εγκαταστάσεις.

Το έγγραφο, με ημερομηνία 20/10/2010 που έχει στα χέρια της η «Ε», εκδόθηκε ύστερα από σύσκεψη στην οποία μετείχαν οι αρμόδιοι του υπουργείου Υποδομών που ασκούν την επίβλεψη των έργων, καθώς και εκπρόσωποι της κοινοπραξίας. Αφορμή ήταν οι παρεμβάσεις δημοτικών αρχών και πολιτών της βορειο-ανατολικής Αττικής προς τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές, τους επιθεωρητές περιβάλλοντος και δημόσιας διοίκησης, στο πλαίσιο των αγωνιστικών κινητοποιήσεων εναντίον της επιβολής διοδίων μέσα σε κατοικημένη περιοχή και για καθημερινές μετακινήσεις.

Οι επιθεωρηττές Περιβάλλοντος, που εποπτεύονται από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΠΕΚΑ), επιπλέον ζητούν:

* Τις ενέργειες που έχουν γίνει για τον καθορισμό των θέσεων των σταθμών μέτρησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

* Το σχέδιο επέμβασης για την αντιμετώπιση ρύπανσης από ατύχημα.

* Τις εγκεκριμένες φυτοτεχνικές μελέτες για τα έργα πρασίνου στον αυτοκινητόδρομο.

* Τη μελέτη για τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος στους χώρους εξυπηρέτησης των οδηγών και της διενέργειας τεχνικών ελέγχων.

Στις 22 Οκτωβρίου οι δήμαρχοι Ανοιξης και Αγίου Στεφάνου, οι πρόεδροι των κοινοτήτων Κρυνερίου, Μαλακάσας και Πολυδενδρίου, καθώς και άλλοι πέντε νομαρχιακοί και κοινοτικοί σύμβουλοι, κατέθεσαν στο γραφείο του υπουργού Δημήτρη Ρέππα έγγραφο, που κοινοποιείται στις εισαγγελικές και εποπτικές αρχές, με το οποίο επισημαίνουν ότι η κοινοπραξία δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, που με βάση τη σύμβαση είναι απαραίτητος όρος για να λάβει την προβλεπόμενη κρατική ενίσχυση. Οι παραβιάσεις αυτές συνεπάγονται επιπλέον ποινικές ρήτρες για κάθε ημέρα καθυστέρησης, που ήδη ξεπερνούν τα 37 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό, όπως αναφέρουν, προκύπτει γιατί υπάρχουν εκκρεμότητες από την πρώτη αποκλειστική προθεσμία, που έληξε πριν από 910 ημέρες. Η ίδια εικόνα διαμορφώνεται για τη δεύτερη (424 ημέρες) και την τρίτη (84 ημέρες) προθεσμία.

Το Συντονιστικό φορέων και κατοίκων της βορειο-ανατολικής Αττικής απειλεί να ξεκινήσει κίνημα «Δεν πληρώνω» και στα δρομολόγια των τρένων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την προαναγγελθείσα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, στο πλαίσιο του νέου νόμου για τον ΟΣΕ. Σήμερα η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών κοστίζει 43,50 ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζονται αυξήσεις της τάξης του 100%. «Η γραμμή είναι κεροδοφόρα χάρη στις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής», επισημαίνουν και προσθέτουν ότι η ΒΑ Αττική θα είναι πλέον αποκλεισμένη, λόγω και των υψηλών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο.

Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010