Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας

eggrafeite

29.jpg

Δελτία τύπου της ΠΠΜ

Ο κ. ΦΑΜΕΛΛΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΣΙΜΕΝΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΠΜ

Μπροστά στην ομόθυμη σχεδόν συμπαράταξη των φορέων του Βόλου ενάντια στην καύση σκουπιδιών από την ΑΓΕΤ, ο κ. Φάμελλος αναγκάστηκε να προβεί σε μακροσκελείς δηλώσεις για να δικαιολογήσει το έγκλημα που διαπράττει σε βάρος της υγείας των πολιτών. Μόνο που κανένα δεν πείθουν οι δηλώσεις αυτές. Γιατί η αλήθεια είναι αμείλικτη. Προτίμησε βέβαια να συναντηθεί ο σοσιαλιστής υπουργός με τους τσιμεντοβιομηχάνους και όχι με τους φορείς και τους πολίτες του Βόλου! Φαίνεται ότι εκλεκτικές συγγένειες των ωθούν προς τα εκεί, ενώ ο Βόλος ακόμα τον περιμένει για ένα διάλογο για το μεγάλο πρόβλημα της καύσης σκουπιδιών από την ΑΓΕΤ.

            Το μόνο θετικό που βγαίνει από τις δηλώσεις του κ. Φάμελλου είναι η πρόσβαση του κοινού στην περιβαλλοντική πληροφόρηση, μόνο που αυτό δεν απαλλάσσει την πόλη του Βόλου από τις καρκινογόνες ουσίες που θα διαχέονται στην ατμόσφαιρα, οι οποίες βέβαια δεν μετρούνται online. Η καύση σκουπιδιών δεν έχει καμία σχέση με την κυκλική οικονομία, όπως επιχειρεί να παρουσιάσει ο κ. Φάμελλος, ενώ έχει σταματήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση η επιδότηση για τα σκουπίδια και η Κίνα δεν παίρνει πλέον πλαστικό για ανκύκλωση, όπως έκανε αρκετό καιρό τώρα. Και σαν τους καλογέρους βαφτίζει τα σκουπίδια RDF ο κ. Φάμελλος για να γίνει πιο εύπεπτος ο καρκίνος για τους πολίτες. Όλοι πλέον γνωρίζουν ότι η τεχνολογία των τσιμεντοβιομηχανιών δεν είναι κατάλληλη για ασφαλή καύση RDFκαι οι προβλεπόμενες βελτιώσεις του τεχνολογικού εξοπλισμού της ΑΓΕΤ αφορούν ταινιόδρομους για μεταφορά υλικού προς καύση και όχι βελτίωση του εξοπλισμού για ασφαλή καύση.

Η τοπική κοινωνία δεν περιμένει τίποτα από τον κ. Φάμελλο. Έχει λάβει τις αποφάσεις της και θα τις εκφράσει στο συλλαλητήριο που προγραμματίζεται για τις 5 Μαΐου στο Βόλο.

………………………………………

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΑΜΕΛΛΟΥ ΜΕ ΤΣΙΜΕΝΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΥΣ

Με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας Σωκράτη Φάμελλου πραγματοποιήθηκε συνάντησή του με αντιπροσωπεία της Ένωσης Τσιμεντοβιομηχανιών Ελλάδος, στην οποία συμμετείχαν επίσης η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΝ Χριστίνα Μπαριτάκη και ο Ειδικός Γραμματέας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος Δημήτρης Δερματάς.

Την Ένωση Τσιμεντοβιομηχανιών Ελλάδος εκπροσώπησαν οι Ιωάννης Πανιάρας, Γεν. Διευθυντής Τομέα Ελλάδος & Εταιρικών Υποθέσεων, Ομίλου ΤΙΤΑΝ, Άγγελος Καλογεράκος, Διευθυντής Κλάδου Τσιμέντου Ελλάδος, ΤΙΤΑΝ, Δημήτρης Χανής, Διευθύνων Σύμβουλος ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ, Νίκος Μπόζος, Γενικός Διευθυντής Βιομηχανικών Δραστηριοτήτων ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ και Δημήτρης Λιανός, Διευθυντής Εργοστασίου ΧΑΛΥΨ Δομικά Υλικά.

Αφορμή για τη συνάντηση ήταν η συμπλήρωση ενός έτους διαρκούς παρακολούθησης της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στο εργοστάσιο της ΑΓΕΤ-ΗΡΑΚΛΗΣ του Βόλου, όπως είχε υποδειχθεί σε σύσκεψη τον Μάρτιο του 2017.

Από πλευράς ΥΠΕΝ κατατέθηκε σειρά προτάσεων που έγιναν αποδεκτές και ήταν:

1.Η επαναδιατύπωση εντός μηνός της εθελοντικής συμφωνίας συνεργασίας ανάμεσα στο ΥΠΕΝ και την Ένωση Τσιμεντοβιομηχανιών Ελλάδος για την Πρόληψη και τον Έλεγχο της Ρύπανσης από την Τσιμεντοβιομηχανία. Η μετεξέλιξή της σε πρότυπο βιομηχανικής συμβίωσης με βιομηχανικές και παραγωγικές μονάδες θα μπορούσε υποδειγματικά να τη συνδέσει με την Κυκλική Οικονομία.

2.Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων (RDF) θα γίνεται με κανόνες αυστηρής προστασίας της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος και τήρηση όλων των προδιαγραφών της Ευρωπαϊκής Ένωσης τόσο της ποιότητας όσο και της χρήσης τους.

3.Η ενίσχυση των ελέγχων και των μετρήσεων των αέριων ρύπων των τσιμεντοβιομηχανιών που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (RDF) μέσω:

Δημιουργίας ανοιχτής πλατφόρμας οnline καταγραφής αέριων ρύπων με ελεύθερη πρόσβαση.
Μετρήσεων διοξινών και φουρανίων σε μηνιαία βάση (12/έτος αντί για 2/έτος που προβλέπονται από τη νομοθεσία) μέσω ανεξάρτητου πιστοποιημένου φορέα, με δημοσιοποίησή τους στην ανοιχτή πλατφόρμα καταγραφής αέριων ρύπων.
Ενίσχυσης του ρυθμού δειγματοληψίας και ανάλυσης της χρησιμοποιούμενης πρώτης ύλης μέσω ανεξάρτητου πιστοποιημένου φορέα.

4.Η σύνταξη, ανά τέσσερα έτη (αντί της ισχύουσας πρόβλεψης δεκαετίας), μελέτης διασποράς αέριων ρύπων και δημοσιοποίησή της.

5.Η ενίσχυση της Εταιρικής Ευθύνης και του Κοινωνικού Ελέγχου, μέσω μηχανισμών, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, που θα εγγυώνται ότι οι ακολουθούμενες διαδικασίες εφαρμόζονται σωστά και με αυστηρότητα, με πλήρη διαφάνεια, ενημέρωση και διάλογο. Στην κατεύθυνση αυτή συγκροτούνται:

Με πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ Επιτροπή Διαλόγου και Κοινωνικού Ελέγχου, με συμμετοχή κοινωνικών και επιστημονικών φορέων, όπως ΚΕΔΕ, ΕΝΠΕ, ΤΕΕ, Περιβαλλοντικές ΜΚΟ, ΕΕΔΣΑ, Ιατρικός Σύλλογος και η Ακαδημαϊκή και Ερευνητική Κοινότητα, με αντικείμενο το γενικό πλαίσιο κανόνων αξιοποίησης των εναλλακτικών καυσίμων, το περιβαλλοντικό και κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμά της, την τήρηση των προδιαγραφών των εναλλακτικών καυσίμων που παράγονται ή εμπορεύονται στη χώρα μας και την ασφαλή χρήση τους στην ελληνική βιομηχανία.
Με ευθύνη της Περιφέρειας Θεσσαλίας ή του ΥΠΕΝ, συγκρότηση επιτροπής κοινωνικού ελέγχου και παρακολούθησης της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στο εργοστάσιο του Βόλου, με συμμετοχή τοπικών, αυτοδιοικητικών, κοινωνικών και επιστημονικών φορέων.

6.Διασφάλιση της πλήρους ενημέρωσης και συμμετοχής της κοινωνίας, με όρους διαφάνειας, μέσω και της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων / στοιχείων που έχουν προκύψει από τις δειγματοληψίες και τις αναλύσεις.

Ο Υπουργός κάλεσε την τσιμεντοβιομηχανία να ανταποκριθεί με αίσθημα εταιρικής και κοινωνικής ευθύνης στην πρόκληση της ορθολογικής αξιοποίησης δευτερογενών καυσίμων με ορθούς επιστημονικούς κανόνες και όρους υψηλής περιβαλλοντικής προστασίας.

Η στρατηγική της Κυκλικής Οικονομίας και της βιομηχανικής συμβίωσης δημιουργεί σημαντικές οικονομικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της τσιμεντοβιομηχανίας, μειώνει το λειτουργικό κόστος, συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας.

Συγχρόνως, η υποκατάσταση του pet-coke από δευτερογενή καύσιμα συνεισφέρει στη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, αφού μειώνονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και το κόστος της ενέργειας, καθώς και το κόστος διαχείρισης αποβλήτων, περιορίζοντας την ανάγκη για χώρους ταφής. Όλα τα ανωτέρω πρέπει να ελέγχονται καθημερινά και να εξασφαλίζεται η πρόσβαση των τοπικών κοινωνιών στα στοιχεία αυτά, ώστε να αποκατασταθεί ένα πλαίσιο ισότιμης, διάφανης και αξιόπιστης σχέσης των επιχειρήσεων, των ελεγκτικών μηχανισμών και των κοινωνικών φορέων.

……………………..

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΦΑΜΕΛΛΟΥ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ Μ. ΜΠΑΛΛΗ ΚΑΙ ΑΛ. ΜΕΪΚΟΠΟΥΛΟ

Το γεγονός ότι η ΑΓΕΤ λειτουργεί με την γραμμή που διέθετε και έχει προχωρήσει μόνο στην τοποθέτηση αποδεματοποιητή για το άνοιγμα της συσκευασίας του εναλλακτικού καυσίμου, ενώ δεν έχει προβεί στην εγκατάσταση και λειτουργία του νέου εξοπλισμού που προβλέπεται (στον όρο 4.4.42 της υπ αρ. οικ. 9999/24-02-2017 απόφασης), εξαιτίας και του ότι δεν κάνει χρήση της ποσότητας του RDF που προβλέπεται σε αυτήν αναφέρει σε απάντησή του στους βουλευτές Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Μεϊκόπουλο και Μ. Μπαλλή, ο αναπληρωτής Υπ. Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος. Όπως τονίζεται στην πολυσέλιδη και με πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία, απάντηση του κ. Φάμελλου, η εταιρεία ακόμη βρίσκεται στην δοκιμαστική λειτουργία για την καύση του RDF. Αν αυτό αλλάξει ωστόσο, τονίζει ότι «θα πρέπει να προηγηθούν τροποποίηση της ΑΕΠΟ από ΥΠΕΝ, Άδεια Εγκατάστασης από την Δ/νση Αν/ξης της Περιφέρειας και μετά Τροποποίηση της Άδειας Λειτουργίας πάλι από την Δ/νση Αν/ξης της Περιφέρειας αφού πρώτα ελέγξει πως όλα έγιναν όπως προβλέπουν οι σχετικές εγκρίσεις».
Ο κ. Φάμελλος, ξεκαθαρίζει επίσης, ότι «από όλους τους ελέγχους, μετρήσεις και δειγματοληψίες μέχρι σήμερα (εν αναμονή των αποτελεσμάτων της δειγματοληψίας 14 & 15/3), προκύπτει ότι η ετήσια λειτουργία (Μάρτιος 2017 – Μάρτιος 2018), καλύπτει τους όρους της ΑΕΠΟ και τις ειδικές διατάξεις Ε.Ε. και εθνικής νομοθεσίας για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων», ενώ η εταιρεία μετά από συνάντηση που έγινε πέρυσι τον Μάρτιο, δεσμεύθηκε να τηρήσει συγκεκριμένες δεσμεύσεις, όπως «η επαναλειτουργία συστήματος on-line καταγραφής των σημαντικότερων αερίων εκπομπών, η οποία είχε διακοπεί από το 2011». Προβλέπεται επίσης, ο διπλασιασμός των μετρήσεων ανά έτος των διοξινών και φουράνιων, και σε περίπτωση υπερβάσεων, να οδηγούν σε άμεση παύση τροφοδοσίας των εναλλακτικών καυσίμων. Από τα προσκομιζόμενα αποτελέσματα των μετρήσεων διαπιστώθηκε ότι οι μετρήσεις σε βαρέα μέταλλα, διοξίνες και φουράνια σε συνθήκες συναποτέφρωσης είναι εντός των ορίων που ορίζονται στην ΑΕΠΟ».
Ο Αναπληρωτής Υπ. Περιβάλλοντος επιρρίπτει ευθύνες σε δήμο Βόλου και Περιφέρεια και ισχυρίζεται ότι «δεν αναλήφθηκε καμία πρωτοβουλία ούτε από την Περιφέρεια ούτε από τον Δήμο για την συγκρότηση διαδικασιών κοινωνικού ελέγχου για την παρακολούθηση της εφαρμογής της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων».
Σημείωσε επίσης, ότι σε ότι αφορά στο rdf «το ΥΠΕΝ θεωρεί αναγκαία την περίοδο της ετήσιας δοκιμαστικής λειτουργίας, υπό την παρακολούθηση του ΥΠΕΝ διότι από αυτή αναδεικνύονται τα επιπλέον μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν».
Αξίζει τέλος να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τον κ. Φάμελλο η εταιρεία καίει από τον Αύγουστο του 2008 ποσότητα βιομάζας (από υπολείμματα αγροτικών καλλιεργειών βαμβακιού, καλαμποκιού, ντομάτας, σιταριού και ελαιοκράμβης).

Όπως αναφέρεται αναλυτικά: Σε απάντηση της (α) σχετικής Ερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων από τους Βουλευτές κ.κ. Μπαλλή Συμεών και Μεϊκόπουλο Αλέξανδρου σας γνωρίζουμε ότι:

Ως προς τους περιβαλλοντικούς όρους, που οφείλει να τηρεί η βιομηχανική εγκατάσταση παραγωγής τσιμέντου της εταιρίας «ΑΓΕΤ Ηρακλής» :
Βάσει των διατάξεων της ΚΥΑ 36060/1155/Ε.103 (ΦΕΚ 1450/Β 14.06.2013) «Καθορισμός πλαισίου κανόνων, μέτρων και διαδικασιών για την ολοκληρωμένη πρόληψη και τον έλεγχο της ρύπανσης του περιβάλλοντος από βιομηχανικές δραστηριότητες, σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 2010/75/εε «περί βιομηχανικών εκπομπών (ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχος της ρύπανσης» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου 2010), εκδόθηκε η υπ’ αρ. πρωτ. 184437/10.01.2014 Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) με την οποία εγκρίθηκε, μεταξύ άλλων εγκεκριμένων, με προηγούμενες αποφάσεις, καυσίμων (άνθρακας, petcoke, φυσικό αέριο) και η ελεγχόμενη καύση βιομάζας και συγκεκριμένων εναλλακτικών καυσίμων (μεταξύ των οποίων RDF ΕΚΑ 191210 & 191212), συνολικής μέγιστης ποσότητας 200.000 τόνων ετησίως με δυναμικότητα τροφοδοσίας:
Ø 15 τόνοι/ώρα για τον ΠΚ 1
Ø 5 τόνοι/ώρα για τον ΠΚ 4
Ø 10 τόνοι/ώρα για τον ΠΚ 5
Ακολούθησαν η υπ’ αρ. πρωτ. 162818/30.06.2014 ΑΕΠΟ και η υπ’ αρ. πρωτ. 148623/04.09.2015 ΑΕΠΟ με τις οποίες τροποποιήθηκε η υπ’ αρ.1844437/10.01.2014 ΑΕΠΟ.
Τέλος, με την υπ’ αρ. πρωτ. 9999/24-02-2017 Απόφαση τροποποίησης της υπ’ αρ. 184437/10-01-2014 ΑΕΠΟ, εγκρίθηκαν μεταξύ άλλων: α) η παραλαβή της εγκεκριμένης ποσότητας RDF με πλοία από τις λιμενικές εγκαταστάσεις του εργοστασίου και η ελεγχόμενη διαχείρισή του έως και την τροφοδοσία στην περιστροφική κάμινο και β) η χορήγηση παρέκκλισης για την οριακή τιμή των εκπομπών TOC, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 2.3 του 4ου Μέρους του Παραρτήματος VI της ΚΥΑ 36060, δεδομένου ότι τεκμηριωμένα οι εκπομπές αυτές δεν οφείλονται στην συναποτέφρωση.
Βάσει των διατάξεων της προαναφερόμενης ΚΥΑ, καθορίζονται οι οριακές τιμές ατμοσφαιρικών εκπομπών, που παράγονται από την καύση εναλλακτικών καυσίμων για τις οποίες από 26-3-2017 ισχύουν οι τιμές σύμφωνα με το άρθρο 12, παρ. 3, και το άρθρο 17, παρ.3, της προαναφερόμενης ΚΥΑ, ανεξαρτήτως είδους καυσίμων.
Στους ισχύοντες περιβαλλοντικούς όρους λειτουργίας της εγκατάστασης προβλέπεται η διενέργεια αυστηρού ποιοτικού ελέγχου κατά την παραλαβή των δευτερογενών καυσίμων, βάσει τυποποιημένων μεθόδων ελέγχου σύμφωνα με το πρότυπο ΕΝ 15359:2011: «Solid Recovered Fuels- Specifications and Classes), όπως προβλέπεται στην ΚΥΑ 56366/4351/2014 (ΦΕΚ 3339Β) και τίθενται όρια στο περιεχόμενο χλώριο και υδράργυρο.
Οι δειγματοληψίες και οι μέθοδοι ανάλυσης των παραπάνω παραμέτρων ακολουθούν τα αναφερόμενα στα ευρωπαϊκά πρότυπα EN 15442:2011 και EN 15443:2011. Η λειτουργία κεντρικού και πλήρως αυτοματοποιημένου ελέγχου της διεργασίας με αναλυτές συνεχούς ροής και συνεχείς καταγραφές σε πραγματικό χρόνο, διασφαλίζουν σταθερότητα της λειτουργίας και συνεχή έλεγχο των εκπεμπόμενων ρύπων καθώς και άμεση διακοπή της τροφοδοσίας ή/και λειτουργίας σε περίπτωση δυσλειτουργιών.
Η χημική σύσταση και ο ποιοτικός έλεγχος του παραλαμβανόμενου RDF ακολουθούν συγχρόνως τα οριζόμενα στο Ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ 15359: 2011 “Solid Recovered Fuels – Specifications & Classes” για τη θέσπιση προδιαγραφών δευτερογενών καυσίμων και τα συμφωνηθέντα στην από 29 Μαρτίου 2012 Εθελοντική Συμφωνία Συνεργασίας του Ελληνικού Δημοσίου και την Ένωση Τσιμεντοβιομηχανιών Ελλάδας.

Ως προς το πρώτο ερώτημα σας που άπτεται και του πέμπτου σας ενημερώνουμε τα εξής:

Τον Μάρτιο του 2017, με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με εκπροσώπους της ΑΓΕΤ-ΗΡΑΚΛΗΣ, με αφορμή την ανησυχία της τοπικής κοινωνίας του Βόλου, λόγω της τροποποίησης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του εργοστασίου για την αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων (RDF). Στη σύσκεψη αυτή, με πρόταση του Αναπλ. Υπουργού, αποφασίστηκε :

• Η σύσταση ΚΕΠΠΕ σε συνεργασία με την Περιφέρεια, που έχει την αντίστοιχη αρμοδιότητα, με την συμμετοχή των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, για τον συνεχή και πληρέστερο έλεγχο των όρων της ΑΕΠΟ και της λειτουργίας του εργοστασίου
• Η επαναλειτουργία συστήματος on-line καταγραφής των σημαντικότερων αερίων εκπομπών, η οποία είχε διακοπεί από το 2011, με πλήρη διαφάνεια και κοινωνικό έλεγχο
• Η μείωση των ορίων εκπομπών σε δυο βασικούς αέριους ρύπους, και ειδικότερα στο SO2 από 200 mg/Nm3 σε 50 mg/Nm3 και στο TOC (ολικός οργανικός άνθρακας) από 40 mg/Nm3 σε 30 mg/Nm3 .
• Ο διπλασιασμός των μετρήσεων ανά έτος των διοξινών και φουράνιων, και σε περίπτωση υπερβάσεων, να οδηγούν σε άμεση παύση τροφοδοσίας των εναλλακτικών καυσίμων.

Μετά την παρέμβαση του ΥΠΕΝ συγκροτήθηκε το ΚΕΠΠΕ, το οποίο έχει διενεργήσει τους εξής ελέγχους στις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας:

Στις 29.03.2017 διενεργήθηκε από το Κλιμάκιο Ελέγχου Ποιότητας Περιβάλλοντος (ΚΕΠΠΕ) της Περιφέρειας, με τη συμμετοχή επιθεωρήτριας περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, αυτοψία στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου για τον έλεγχο των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων και του μηχανολογικού εξοπλισμού και στις 25 Απριλίου 2017, κατόπιν προγραμματισμού, διενεργήθηκε 24ωρος έλεγχος PCDDs/PCDFs των καυσαερίων από διαπιστευμένο εργαστήριο, όπου παραβρέθηκαν μέλη του ΚΕΠΠΕ.
Ειδικότερα, στις 29.03.2017 έγινε έλεγχος της τήρησης των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων και του μηχανολογικού εξοπλισμού, που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των καμίνων με εναλλακτικά καύσιμα και συντάχθηκε σχετική Έκθεση (επισυνάπτεται), από την οποία προέκυψαν οι εξής διαπιστώσεις:
Ø Εναλλακτικά προς το ήδη χρησιμοποιούμενο συμβατικό καύσιμο (μίγμα άνθρακα – pet coke), χρησιμοποιείται ήδη από τον Αύγουστο του έτους 2008 ποσότητα βιομάζας (από υπολείμματα αγροτικών καλλιεργειών βαμβακιού, καλαμποκιού, ντομάτας, σιταριού και ελαιοκράμβης). Προσκομίστηκε αντίγραφο του βιβλίου αποθήκης, όπου καταγράφονται οι αναλωθείσες ποσότητες βιομάζας και pet coke ως καυσίμων στην παραγωγή κλίνκερ για το χρονικό διάστημα 2008-2016.
Ø Η ΑΓΕΤ Ηρακλής για τα έτη 2015-2017 προμηθεύτηκε εναλλακτικό καύσιμο από 3 μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων στην Ελλάδα. Τα φορτία εναλλακτικού καύσιμου, κατά την παραλαβή τους, συνοδεύονται από τα πιστοποιητικά υλικού και τα τριπλότυπα έντυπα παρακολούθησης μη επικίνδυνων αποβλήτων. Προσκομίστηκαν τα δελτία ασφαλείας των εναλλακτικών καυσίμων (Material Safety Data Sheets), καθώς και τα ανωτέρω έντυπα.
Ø Η ΑΓΕΤ Ηρακλής, κατ’ εφαρμογή της ΑΕΠΟ, εφαρμόζει σύστημα δειγματοληψίας και προσδιορισμού χλωρίου στα εισερχόμενα φορτία εναλλακτικών καυσίμων. Η εταιρεία λαμβάνει ένα σύνθετο αντιπροσωπευτικό δείγμα ανά 100 τόνους παραλαβής από φορτηγά. Προσκομίστηκαν αντίγραφα των πιστοποιητικών, τα οποία συνόδευαν τα φορτία εναλλακτικού καυσίμου και στα οποία αναφέρονται οι φυσικές ιδιότητες και η χημική σύνθεσή τους. Επίσης προσκομίστηκαν τα αποτελέσματα των χημικών αναλύσεων και προσδιορισμού χλωριόντων και υδραργύρου από τα σύνθετα δείγματα εναλλακτικού καυσίμου.
Ø Η εταιρεία οφείλει κατ’ εφαρμογή της ΑΕΠΟ να πραγματοποιεί μετρήσεις της περιεκτικότητας σε βαρέα μέταλλα, PCDDs/PCDFs των καυσαερίων, μια φορά ανά εξάμηνο σε συνθήκες συναποτέφρωσης. Προσκομίστηκαν τα αποτελέσματα των μετρήσεων από διαπιστευμένο εργαστήριο για τα έτη 2015 – 2017. Από τα προσκομιζόμενα αποτελέσματα των μετρήσεων διαπιστώθηκε ότι οι μετρήσεις σε βαρέα μέταλλα, διοξίνες και φουράνια σε συνθήκες συναποτέφρωσης είναι εντός των ορίων που ορίζονται στην ΑΕΠΟ.
Ø Σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρείας κατά το α΄ εξάμηνο του 2016 δεν χρησιμοποιήθηκαν καθόλου εναλλακτικά καύσιμα (εξαίρεση αποτελεί ο Ιανουάριος που χρησιμοποιήθηκαν 47 ton RDF), ενώ σχεδόν όλη η ποσότητα σε εναλλακτικά καύσιμα (2.088 ton) χρησιμοποιήθηκε κατά το β΄ εξάμηνο του 2016.
Ø Η εταιρεία οφείλει κατ’ εφαρμογή της ΑΕΠΟ να πραγματοποιεί μια φορά το χρόνο περιοδικές μετρήσεις εκπομπών ρύπων στα καυσαέρια των κλιβάνων κατά τη χρήση συμβατικών καυσίμων. Προσκομίστηκαν τα αποτελέσματα των μετρήσεων, από διαπιστευμένο εργαστήριο, για τα έτη 2015, 2016 και 2017, στις εξόδους προς ατμόσφαιρα (καμινάδα) των περιστροφικών κλιβάνων που χρησιμοποιήθηκαν. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προσκομίστηκαν κάποιες μετρήσεις στις εκπομπές NOx στον Περιστροφικό Κλίβανο 1 κατά τα έτη 2015 και 2016 υπερβαίνουν το όριο της ΑΕΠΟ, αλλά το σύνολο των ημιώρων που σημειώθηκε υπέρβαση δεν προσμετράται στο συνολικό ετήσιο άθροισμα και δεν αποτελεί παράβαση της ΑΕΠΟ η υπέρβαση των ορίων κατά 60 ώρες το έτος ανά ρύπο και ανά μονάδα παραγωγής κλίνκερ. Επίσης, λόγω του γεγονότος ότι τη συγκεκριμένη ημέρα δεν πραγματοποιούνταν συναποτέφρωση αποβλήτων, η εταιρεία δεν όφειλε να σταματήσει την τροφοδοσία καυσίμων για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 4 ωρών.

Επίσης δόθηκαν στοιχεία και πληροφορίες για τη θερμοκρασία που διατηρείται στο θάλαμο καύσης κατά τη διάρκεια της συναποτέφρωσης αλλά και για τη θερμοκρασία των καυσαερίων κατά την έξοδό τους από την καμινάδα (80-120 οC), ενώ προσδιορίστηκε ο τρόπος με τον οποίο διασφαλίζεται η μη τροφοδοσία με απόβλητα κατά την φάση εκκίνησης, καθώς και στις περιπτώσεις που η θερμοκρασία πέσει κάτω από τους 850 ¬¬οC. Επιπρόσθετα, προσκομίστηκε το Πρόγραμμα Ελέγχου και Διασφάλισης των μετρήσεων σε έντυπη μορφή καθώς και αντίγραφο από το βιβλίο συντήρησης των σακκόφιλτρων, για τα οποία διαπιστώθηκε ότι κάθε σακκόφιλτρο ελέγχεται μια φορά το μήνα.

Στη συνέχεια το ΚΕΠΠΕ πραγματοποίησε έλεγχο:
1) στην αποθήκη και στο χώρο επεξεργασίας και τροφοδοσίας των εναλλακτικών καυσίμων,
2) στην εγκατάσταση του συστήματος μείωσης εκπομπών των NOx (σύστημα επιλεκτικής μη καταλυτικής αγωγής –SNCR με τη χρήση αμμωνίας),
3) στο χώρο επεξεργασίας των υγρών αποβλήτων των εγκαταστάσεων.
Ελήφθησαν δείγματα από πιστοποιημένο εργαστήριο από τον ανοικτό αγωγό (κανάλι) όμβριων υδάτων και από την μία έξοδο του αγωγού όμβριων στη θάλασσα εντός των λιμενικών εγκαταστάσεων, για τον έλεγχο ποιότητας των υδάτων. Επίσης ζητήθηκαν στοιχεία σχετικά με τον τρόπο επαναχρησιμοποίησης των υγρών αποβλήτων, αλλά και της διάθεσης των ομβρίων υδάτων και κατατέθηκε η σχετική μελέτη. Από τον επιτόπιο έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στην αποθήκη και στο χώρο επεξεργασίας και τροφοδοσίας των εναλλακτικών καυσίμων διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει ακόμα στις εργασίες εγκατάστασης των νέων μηχανημάτων και λειτουργούσε με την γραμμή τροφοδοσίας που διέθετε μέχρι και την ημέρα του ελέγχου. Να σημειωθεί ότι κατά την ημέρα του πρώτου ελέγχου δεν πραγματοποιούταν χρήση εναλλακτικού καυσίμου ούτε υπήρχε αποθηκευμένη ποσότητα αυτού στο εργοστάσιο.
Η εταιρεία διαθέτει σύμβαση συνεργασίας με αδειοδοτημένη εταιρεία για τη συλλογή, μεταφορά και διαχείρισης των επικίνδυνων αποβλήτων της.

Κατόπιν αιτήματος της εταιρείας για την εξαίρεση της υποχρέωσης τήρησης του ορίου εκπομπών Ολικού Οργανικού Άνθρακα (TOC) των 10 mg/Nm3 λόγω της χημικής σύστασης των πρώτων υλών που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή κλίνκερ και συγκεκριμένα της αργίλου και της ιπτάμενης τέφρας, χορηγήθηκε τροποποίηση της ΑΕΠΟ. Το ΚΕΠΠΕ επιπλέον ζήτησε χημικές αναλύσεις για την περιεκτικότητα σε TOC της ιπτάμενης τέφρας και της αργίλου του νέου μετώπου του λατομείου, καθώς και δεδομένα καταγραφής εκπομπών με ταυτόχρονη χρήση και των δύο πρώτων υλών.
Για πληρέστερη ενημέρωση της εθνικής αντιπροσωπείας επί των ελέγχων που έχουν διενεργηθεί στις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας, κοινοποιούμε το υπ΄ αρ. πρωτ. 1979/4-4-2018 έγγραφο της Δ/νσης Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων Μαγνησίας και Σποράδων. Από τα ανωτέρω έγγραφα προκύπτει ότι διενεργούνται τακτικά έλεγχοι της δραστηριότητας και ήδη τρεις έχουν διενεργηθεί μέσα στο 2018.
Αναλυτικότερα, για τα έτη 2015 και 2016 έχουν προσκομιστεί μετρήσεις αερίων ρύπων, οι οποίες βρίσκονται εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

Το 2017 διενεργήθηκαν τρεις (3) έλεγχοι PCDDs/PCDFs, βαρέων μετάλλων και ολικής σκόνης των καυσαερίων στις 25.04.2017, 2.08.2017 και 2.11.2017 από διαπιστευμένο φορέα και το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, όπου παραβρέθηκαν και τα μέλη του Κλιμακίου Ελέγχου Ποιότητας Περιβάλλοντος (ΚΕΠΠΕ), οι οποίες επισυνάπτονται και τα αποτελέσματα των οποίων είναι εντός των ορίων της ΚΥΑ 36060/1155/Ε103/2013 που ενσωματώνει την Οδηγια2010/75/εε «περί βιομηχανικών εκπομπών…». Οι μετρήσεις έχουν γίνει με βάσει διεθνή πρότυπα ειδικά για κάθε ρύπο.
Το 2018 μέχρι στιγμής έχει γίνει μια (1) μέτρηση για PCDDs/PCDFs βαρέων μετάλλων και ολικής σκόνης των καυσαερίων στις 14,15 Μαρτίου 2018 και δεν έχουν ολοκληρωθεί τα αποτελέσματα. Παρότι κλήθηκε το ΚΕΠΠΕ δεν παρέστει στις μετρήσεις.

Επιπλέον, αναφορικά με τα αποτελέσματα των πέντε (5) δειγματοληπτικών ελέγχων, οι οποίες διενεργήθηκαν από τη Δ/νση Ανάπτυξης της Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων, στο RDF, το οποίο προέρχεται από την Ιταλία, αυτά βρίσκονταν εντός των επιτρεπτών ορίων, που προβλέπονται από την ΚΥΑ Αρ. οικ. 56366/4351 (ΦΕΚ Β΄ 3339/2014). Τέλος, αναφέρουμε ότι το ΚΕΠΠΕ από το 2015 έως και σήμερα ελέγχει όλες τις δειγματοληψίες και τα παραστατικά παραλαβής RDF.

ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΕΣ
Ημερομηνία Δειγματοληψίας Παράμετρος Μονάδα μέτρησης Μέθοδος Αποτελέσματα Κατηγορία
18/8/2017 (Από φορτηγά) Διάμεσο περιεκτικότητας σε υδράργυρο mg/Kg ISO 17852 – 06 (Cold Vapor AFS) 0,04 1*
80% περιεκτικότητας σε υδράργυρο mg/Kg ISO 17852 – 06 (Cold Vapor AFS) < 0,04 1* Μέση περιεκτικότητα χλωρίου % APHA 4500 – Cl -B 0,26 2 18/8/2017 (Από πλοίο) Διάμεσο περιεκτικότητας σε υδράργυρο mg/Kg ISO 17852 - 06 (Cold Vapor AFS) 0,06 1* 80% περιεκτικότητας σε υδράργυρο mg/Kg ISO 17852 - 06 (Cold Vapor AFS) < 0,06 1* Μέση περιεκτικότητα χλωρίου % APHA 4500 – Cl -B 0,3 2 30/10/2017 (Από πλοίο) Διάμεσο περιεκτικότητας σε υδράργυρο mg/Kg ISO 17852 - 06 (Cold Vapor AFS) 0,04 1* 80% περιεκτικότητας σε υδράργυρο mg/Kg ISO 17852 - 06 (Cold Vapor AFS) < 0,04 1* Μέση περιεκτικότητα χλωρίου % APHA 4500 – Cl -B 0,36 2 21/12/2017 (Από πλοίο) Διάμεσο περιεκτικότητας σε υδράργυρο mg/Kg ISO 17852 - 06 (Cold Vapor AFS) 0,06 1* 80% περιεκτικότητας σε υδράργυρο mg/Kg ISO 17852 - 06 (Cold Vapor AFS) < 0,06 1* Μέση περιεκτικότητα χλωρίου % APHA 4500 – Cl -B 0,45 2 26/02/2018 (Από πλοίο) Διάμεσο περιεκτικότητας σε υδράργυρο mg/Kg ISO 17852 - 06 (Cold Vapor AFS) 0,05 1* 80% περιεκτικότητας σε υδράργυρο mg/Kg ISO 17852 - 06 (Cold Vapor AFS) < 0,05 1* Μέση περιεκτικότητα χλωρίου % APHA 4500 – Cl -B 0,36 2 Ως προς το δεύτερο ερώτημα σας, μετά από παρέμβαση του ΥΠΕΝ επαναλειτούργησε η ιστοσελίδα (
www.heracles-footprint.gr), η οποία είχε σταματήσει να λειτουργεί από το 2011, και στην οποία καταγράφονται οι ρύποι (σκόνη, NOχ, και SO2) των καμινάδων του εργοστασίου. Στην ιστοσελίδα υπάρχει καταγραφή δεδομένων των ρύπων που αναφέρονται παραπάνω από τον Ιούλιο του 2017, ενώ σημειώνεται ότι η πρόσβαση στην ιστοσελίδα έχουν το ΥΠΕΝ, η Π.Ε. Μαγνησία & Σποράδων. Στην εν λόγω ιστοσελίδα είναι καταγεγραμμένοι οι ρύποι από την 01/07/2017 καθημερινά με τη μορφή μέσου όρου 8ωρου Ως προς το τρίτο ερώτημά σας, δεν αναλήφθηκε καμία πρωτοβουλία ούτε από την Περιφέρεια ούτε από τον Δήμο για την συγκρότηση διαδικασιών κοινωνικού ελέγχου για την παρακολούθηση της εφαρμογής της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων. Σχετικό αίτημα της εταιρείας προς την Περιφέρεια Θεσσαλίας μας κοινοποιήθηκε με έγγραφο της με Α.Π. ΥΠΕΝ/ΑΝΠΓ/2208/1808/2018 και ήδη έχουμε απαντήσει προς την Περιφέρεια Θεσσαλίας ότι συμφωνούμε στη συγκρότηση του σχετικού τοπικού και κοινωνικού χαρακτήρα Μηχανισμού Έλεγχου και εκπρόσωπος του ΥΠΕΝ θα είναι ο Ειδικός Γραμματέας Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών ΥΠΕΝ. Σε περίπτωση που δεν συγκροτηθεί η Επιτροπή έως το τέλος του Απριλίου, τη σχετική προτίθεται να αναλάβει το ΥΠΕΝ. Ως προς το τέταρτο ερώτημα, που αφορά στην εγκατάσταση του νέου μηχανολογικού εξοπλισμού όπως προκύπτει από τους ελέγχους και τις αναφορές, σας ενημερώνουμε ότι επειδή η εταιρεία ακόμη βρίσκεται στην δοκιμαστική λειτουργία για την καύση του RDF που περιγράφεται στην εγκεκριμένη ΜΠΕ που συνοδεύει την με αρ.πρωτ. 18443/10.01.2014 ΑΕΠΟ, λειτουργεί με την γραμμή που διέθετε και έχει προχωρήσει μόνο στην τοποθέτηση αποδεματοποιητή για το άνοιγμα της συσκευασίας του εναλλακτικού καυσίμου, την τοποθέτηση συστήματος πυρανίχνευσης και πυροπροστασίας στο χώρο αποθήκευσης του. Η εταιρεία δεν έχει προβεί στην εγκατάσταση και λειτουργία του νέου εξοπλισμού που προβλέπεται στο όρο 4.4.42 της υπ αρ. οικ. 9999/24-02-2017 απόφασης, εξαιτίας και του ότι δεν κάνει χρήση της ποσότητας του RDF που προβλέπεται σε αυτήν. Σας ενημερώνουμε ακόμη ότι για να γίνει αυτό θα πρέπει να προηγηθούν τροποποίηση της ΑΕΠΟ από ΥΠΕΝ, Άδεια Εγκατάστασης από την Δ/νση Αν/ξης της Περιφέρειας και μετά Τροποποίηση της Άδειας Λειτουργίας πάλι από την Δ/νση Αν/ξης της Περιφέρειας αφού πρώτα ελέγξει πως όλα έγιναν όπως προβλέπουν οι σχετικές εγκρίσεις. Ως προς το πέμπτο ερώτημα, σας γνωρίζουμε ότι στο Ν. 4014/2011 ορίζονται οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές καθώς και το είδος των ελέγχων (τακτικοί και έκτακτοι). Ελεγκτικές αρχές είναι το Σώμα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, η Αδειοδοτουσα περιβαλλοντική αρχή, οι αρμόδιες υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Περιφερειών, τα Κ.Ε.Π.ΠΕ και οι Περιβαλλοντικοί Ελεγκτές. Τακτικοί έλεγχοι διενεργούνται μέσω του εθνικού προγραμματισμού ενώ έκτακτοι έλεγχοι μπορούν να γίνουν μετά από καταγγελίες, αναφορές, κλπ. Επίσης, σύμφωνα με το Ν. 3982/2011 αδειοδοτούσα αρχή είναι η Διεύθυνση Ανάπτυξης της Π.Ε. Μαγνησίας και είναι η μόνη υπηρεσία, που σύμφωνα με τις διατάξεις του παραπάνω νόμου, εάν δεν τηρούνται οι όροι της ΑΕΠΟ ή αν υπάρχουν παραβάσεις ορίων, μπορεί να κάνει μερική παύση λειτουργίας του εργοστασίου ή και συνολική ανάκληση της άδειας λειτουργίας του και κλείσιμό του. Σε περίπτωση ολιγωρίας της Περιφέρειας και της Δ/νσης Ανάπτυξης αυτής, μπορεί για την προστασία του Περιβάλλοντος και την ασφάλεια της Δημόσιας Υγείας, να παρέμβει το ΥΠΕΝ, πράγμα που έχει γίνει, τον Μάρτιο του 2017, με πρωτοβουλία του Αν. ΥΠΕΝ και θα επαναληφτεί εάν η Περιφέρεια δεν ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της που πηγάζουν από την ισχύουσα νομοθεσία. Ακόμη θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας, σύμφωνα με το Ν. 3852/10 (ΦΕΚ87/Α/7.6.10), την ΚΥΑ ΗΠ 14122/549/Ε103 (ΦΕΚ 488Β/30.3.11) και την ΚΥΑ 174505/607 (ΦΕΚ 1311Β/13.4.17), έχει την αρμοδιότητα για την παρακολούθηση της ποιότητας του αέρα και την εγκατάσταση και λειτουργία σταθμών εντός των διοικητικών ορίων της. Το Υπουργείο μέσω έργου που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ, ανανέωσε πρόσφατα τους σταθμούς του Εθνικού Δικτύου Παρακολούθησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης ΕΔΠΑΡ που λειτουργεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας με νέους αναλυτές αιωρούμενων σωματιδίων ΑΣ10 (οι οποίοι αντικατέστησαν τους παλιούς) και επεκτάθηκε η παρακολούθηση, για πρώτη φορά σε αιωρούμενα σωματίδια ΑΣ2,5. Συγκεκριμένα εγκαταστάθηκαν δυο νέοι αναλυτές αιωρούμενων σωματιδίων ΑΣ10 σε Λάρισα και Βόλο καθώς επίσης και ένας αναλυτής αιωρούμενων σωματιδίων ΑΣ2,5 στον Βόλο, τον Οκτώβριο του 2016.Επίσης υπάλληλοι του Υπουργείου βοήθησαν εκπαιδεύοντας υπαλλήλους της Περιφέρειας και βαθμονομώντας τα σχετικά όργανα μέτρησης. Η ανανέωση αυτή του δικτύου κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντική για την διασφάλιση της προστασίας της ανθρώπινης υγείας και να καλυφθούν συγκεκριμένες υποχρεώσεις από την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία δεδομένου των αυξημένων επιπέδων των συγκεντρώσεων για τα ΑΣ10 αλλά και της εμφάνισης του φαινομένου της αιθαλομίχλης τα τελευταία χρόνια. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας συμμερίζεται τις ανησυχίες των πολιτών και δεν θα επιτρέψει, η οικονομική δραστηριότητα στη χώρα, να λαμβάνει χώρα εις βάρος της υγείας τους αλλά και του περιβάλλοντος. Για το λόγο αυτό στη συγκεκριμένη βιομηχανία έχουν τεθεί περιβαλλοντικοί όροι με βάση την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία ενώ παράλληλα με τους ελέγχους διασφαλίζεται η τήρηση των όρων αυτών. Για τον ίδιο λόγο και παράλληλα με τη λήξη της ετήσιας περιόδου παρακολούθησης της δοκιμαστικής χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στο εργοστάσιο ΑΓΕΤ – Ηρακλής Βόλου, όπως είχε υποδειχθεί από τη σύσκεψη του Μαρτίου 2017 στο ΥΠΕΝ, καλέσαμε την Ένωσης Τσιμεντοβιομηχανιών Ελλάδος σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο ΥΠΕΝ στις 19/04/2018 και προτάθηκαν από το ΥΠΕΝ τα παρακάτω τα οποία έγιναν αποδεκτά από την ΕΤΕ: • Η επαναδιατύπωση εντός μηνός της εθελοντικής συμφωνίας συνεργασίας ανάμεσα στο ΥΠΕΝ και την Ένωση Τσιμεντοβιομηχανιών Ελλάδος για την Πρόληψη και τον Έλεγχο της ρύπανσης από την Τσιμεντοβιομηχανία. Η μετεξέλιξή της σε πρότυπο βιομηχανικής συμβίωσης με βιομηχανικές και παραγωγικές μονάδες θα μπορούσε υποδειγματικά να τη συνδέσει με την Κυκλική Οικονομία. • Η χρήση των εναλλακτικών καυσίμων (RDF) να γίνεται με όλες τις αυστηρές προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για την ποιότητα του καυσίμου και για τη χρήση του. • Ενίσχυση των ελέγχων και των μετρήσεων των αέριων ρύπων των τσιμεντοβιομηχανιών που κάνουν χρήση εναλλακτικών καυσίμων (RDF): 1. Δημιουργία ανοιχτής πλατφόρμας καταγραφής επτά (7) αέριων ρύπων, αντί τριών (3) που καταγράφονται σήμερα, με ελεύθερη πρόσβαση. 2. Οι μετρήσεις διοξινών και φουρανίων, να γίνονται σε μηνιαία βάση (12/έτος αντί για 2/έτος που προβλέπονται από τη νομοθεσία) μέσω ανεξάρτητου πιστοποιημένου φορέα καθώς και ανάρτησή τους στην ανοιχτή πλατφόρμα καταγραφής αέριων ρύπων. 3. Σύνταξη, ανά τέσσερα έτη, μελέτης διασποράς αερίων ρύπων. Σήμερα αντίστοιχη πρόβλεψη υπάρχει μόνο στην περίπτωση της υποβολής νέας μελέτης ΜΠΕ δηλαδή αφορά περίοδο 10 ετών. • Το ΥΠΕΝ θα αναλάβει πρωτοβουλία για έναρξη εθνικού διαλόγου, μέσω κοινωνικών φορέων, όπως ΚΕΔΕ, ΕΝΠΕ, ΜΚΟ, Ακαδημαϊκή κοινότητα, ΤΕΕ κλπ, με θέμα που θα αφορά στο γενικό πλαίσιο κανόνων αξιοποίησης των εναλλακτικών καυσίμων, το περιβαλλοντικό και κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμά του, για την εξασφάλιση τήρησης των προδιαγραφών των εναλλακτικών καυσίμων που παράγονται ή εμπορεύονται στη χώρα μας και της ασφαλούς χρήσης τους στην ελληνική βιομηχανία. Για όλα τα ανωτέρω και με βάση τα αποτελέσματα του ετήσιου κύκλου μετρήσεων, που ζητήσαμε στη σύσκεψη του Μαρτίου 2017, προκύπτει η αναγκαιότητα κατάθεσης από τη βιομηχανία αιτήματος τροποποίησης της ΑΕΠΟ, για εγκατάσταση νέου μηχανολογικού μηχανισμού, στην οποία αναμένεται να επιβληθούν όροι, όπως : • συχνότητα μετρήσεων ανά έτος των PCDDs/PCDFs και των βαρέων μετάλλων • μείωση της συγκέντρωσης σε εκπομπές SO2 • προσθήκη επιπλέον ρύπων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγραφής των εκπομπών και επανασχεδιασμός της πλατφόρμας, στην οποία θα προβλέπεται η ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό. Τέλος, ως προς το έκτο ερώτημά σας, το ΥΠΕΝ θεωρεί αναγκαία την περίοδο της ετήσιας δοκιμαστικής λειτουργίας, υπό την παρακολούθηση του ΥΠΕΝ διότι από αυτή αναδεικνύονται τα επιπλέον μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν. Από όλους τους ελέγχους, μετρήσεις και δειγματοληψίες μέχρι σήμερα (εν αναμονή των αποτελεσμάτων της δειγματοληψίας 14 & 15/3), προκύπτει ότι η ετήσια λειτουργία (Μάρτιος 2017 – Μάρτιος 2018), καλύπτει τους όρους της ΑΕΠΟ και τις ειδικές διατάξεις Ε.Ε. και εθνικής νομοθεσίας για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων.