Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας

eggrafeite

19.jpg

Δελτία τύπου άλλων φορέων

Δελτία τύπου άλλων φορέων που έχουν ενδιαφέρον.

ΚΑΙ ΟΙ ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΩΝ

ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ

Έδρα: Αριστοτέλους 32 (κτίριο Ε.Κ.Θ. 4ος όροφος, γραφείο 6)

Τ.Κ. 546 31 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

Fax.: 2310 757 086. Ε-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΠΡΟΣ:

1.      Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σ. Χατζηγάκη

2.      Βουλευτές και Κόμματα της Βουλής

3.      Σχετικοί Φορείς

4.      Μ.Μ.Ε. (με την παράκληση για δημοσίευση)

Θεσσαλονίκη 28/7/2009

Αριθ. πρωτ.: 42

ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ Α.Α.Τ. κ. Σ. ΧΑΤΖΗΓΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΘΗΡΑΣ

Σχετικά με την πρόσφατη υπογραφή της σχετικής Απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σ. Χατζηγάκη για τους ιδιωτικούς φύλακες θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θηροφυλάκων δηλώνει τα ακόλουθα.

Ο κ. Χατζηγάκης στην Απόφαση αυτή ακροβατώντας συνταγματικά, θέσπισε ένα πρωτοφανές, άδικο και έξω από κάθε ηθική καθεστώς για τους εργαζόμενους θηροφύλακες ενώ δεν ρυθμίζονται ούτε οργανωτικά ζητήματα (στολή κλπ) ούτε ζητήματα εξοπλισμού (π.χ. οπλισμού) όπως διέδιδε το Υπουργείο.

Με την απόφαση αυτή, η οποία έρχεται σε αντίθεση με σκεπτικό παλαιότερης απόφασης της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε. (1934/1998) για σχετικό ζήτημα (άσκηση αστυνομικής εξουσίας από ιδιώτες ή ν.π.ι.δ.), ουσιαστικά ο Υπουργός, ίδρυσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα μία ανεξάρτητη Ιδιωτική Θηροφυλακή - Δασοφυλακή η οποία θα διοικείται από ιδιώτες και θα αποτελείται από ιδιώτες εργαζόμενους με αρμοδιότητες όμως δημοσίων Δασικών Υπαλλήλων. Οι ιδιώτες αυτοί θα ασκούν καθήκοντα κρατικών οργάνων όπως αστυνομική εξουσία και ανακριτικά καθήκοντα για το νόμο περί θήρας - δασών (ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Α.Α.Τ. οι ιδιώτες θηροφύλακες θα φέρουν και οπλισμό). Τα καθήκοντα αυτά θα ασκούνται σε δημόσιες εκτάσεις αλλά και ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις και εν δυνάμει θα εφαρμόζονται σε όλους γενικά τους πολίτες (κυνηγούς και μη). Η απόφαση αυτή δεν έχει ούτε προηγούμενο ούτε υπάρχει παρόμοια της στον κόσμο και δεν στηρίζεται σε καμία λογική παρά μόνο υπηρετεί έναν σκοπό, αυτόν των πολιτικών σκοπιμοτήτων.

Πάγιο αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θηροφυλάκων, ήταν η έκδοση με σύννομο τρόπο μίας Υπουργικής Απόφασης, η οποία θα διασφάλιζε την εύρυθμη και καταξιωμένη λειτουργία των ιδιωτικών φυλάκων θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων, κάτι που όμως δεν ισχύει με την απόφαση του κ. Χατζηγάκη.

Οι εργαζόμενοι θηροφύλακες θίγονται διότι:

1. Στην πραγματικότητα αποκόπτονται πλέον εντελώς από τη δασική υπηρεσία κατά την άσκηση των καθηκόντων τους (πλην της τυπικής υποβολής της μήνυσης) κάτι που θα τους παρείχε ασφάλεια, αναγνωρισιμότητα, την απαραίτητη υπηρεσιακή - επιχειρησιακή υποστήριξη που διασφαλίζει την απρόσκοπτη και ορθή άσκηση των καθηκόντων τους. Οι θηροφύλακες πλέον και επίσημα θα κινούνται μόνοι τους οπουδήποτε, με βάση τις προθέσεις και επιθυμίες των μελών - κυνηγών των δ.σ. των κυνηγετικών οργανώσεων (ν.π.ι.δ.), ανεξάρτητα και έξω από τον σχεδιασμό των δασικών υπηρεσιών, κάτι που θα οδηγήσει σε σύγχυση και σε διάσπαση του έργου της θηροφύλαξης - δασοφύλαξης.

2. Σε αντίθεση με τις μέχρι πρόσφατα ισχύουσες διατάξεις, που ήταν σε ισχύ για σαράντα (40) χρόνια, με βάση το περιεχόμενο της νέας Υπ. Απόφασης του κ. Χατζηγάκη, οι αναγνωριζόμενοι ιδιωτικοί φύλακες θήρας αντιμετωπίζονται πλέον ως εργαζόμενοι του κοινού εργατικού δικαίου και όχι ως υπάλληλοι που ασκούν δημόσια υπηρεσία με μείζονος σημασίας καθήκοντα όπως αυτά των δημοσίων Δασικών Υπαλλήλων (άρθ. 267 ν.δ. 86/69, του ν. 3208/03 και ν. 1845/89), γεγονός που τους αδικεί, τους θίγει και τους υποβιβάζει σε υπαλλήλους β΄ κατηγορίας.

3. Δεν υπάρχει καμία προστατευτική διάταξη που να εξασφαλίζει την αντικειμενική και αμερόληπτη άσκηση των καθηκόντων δημόσιας υπηρεσίας τους, αφού δίνεται για πρώτη φορά με απόφαση Υπουργού (του κ. Χατζηγάκη), το δικαίωμα στα δ.σ. των κυνηγετικών οργανώσεων να απολύουν μονομερώς τους θηροφύλακες αναιτιολόγητα (όπως προβλέπουν οι διατάξεις του εργατικού δικαίου), χωρίς να έχει δικαίωμα παρέμβασης η δημόσια διοίκηση. Συνεπώς είναι δυνατό θηροφύλακες να εργάζονται, εποπτεύοντας για την εφαρμογή και τήρηση του νόμου τους εργοδότες τους - κυνηγούς, με το φόβο μην τυχόν έρθουν σε «σύγκρουση» με αυτούς, για μηνύσεις, ελέγχους κλπ, και δημιουργηθεί τεταμένο κλίμα- ένταση αφού μπορεί να οδηγήσει στην εύκολη απόλυση τους με συνοπτικές διαδικασίες ή στη δυσμενή μεταχείρισή τους.

4. Αφήνεται το δικαίωμα στις κυνηγετικές οργανώσεις να προσλαμβάνουν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου τους ιδιωτικούς φύλακες θήρας. Αυτό σε συνδυασμό με τα ασκούμενα καθήκοντα που θα κληθούν να εφαρμόσουν ως προσωρινοί υπάλληλοι, θα οδηγήσει σε διακρίσεις και ομηρεία αλλά και σε στρεβλώσεις και δυσχέρεια στην ορθή άσκηση των καθηκόντων τους.

5. Δεν καθορίζονται σαφώς τα καθήκοντα που θα ασκούν οι αναγνωριζόμενοι ιδιωτικοί φύλακες θήρας παρά γενικά και αόριστα γίνεται επίκληση σε όλες τις ισχύουσες διατάξεις (π.χ. μόνο του ν. 3208 σε συνδυασμό με το ν.δ. 86/1969, του ν. 1845/1989 για την Δασοπροστασία ως κανονικοί δασοφύλακες). Αυτό σε συνδυασμό με την αναγνώρισή τους ως «ιδιωτικούς φύλακες θήρας» και όχι του ορθού ως «φύλακες θήρας» όπως απαιτούσε η αρχική διάταξη του ν.δ. 86/1969, θα οδηγήσει σε προβλήματα στην απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων τους και στις σχέσεις τους με τους πολίτες.

6. Δεν εξασφαλίζεται σύστημα ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων για την αντικειμενική και αμερόληπτη επιλογή τους και δεν εισάγονται ικανοί κανόνες για την αποτροπή τυχόν αυθαίρετων ενεργειών επιλεκτικής μεταχείρισης στη διαδικασία της πρόσληψης, (η οποία θα γίνεται πλέον αποκλειστικά από τις κυνηγετικές οργανώσεις), κάτι που θα δημιουργήσει ανισότητες και άδικες εξαρτήσεις. Επίσης αδικούνται όλοι οι υποψήφιοι που έχουν υπηρετήσει μέχρι σήμερα ως αναγνωριζόμενοι ιδιωτικοί φύλακες θήρας με ολιγόμηνη θητεία, πλην όμως με βάση τις μέχρι πρόσφατα ισχύουσες υπουργικές αποφάσεις, ικανού χρονικού διαστήματος για την απόκτηση της αναγκαίας εμπειρίας.

7. Δεν προβλέπεται σοβαρή εκπαίδευση στους νέους θηροφύλακες παρά γενικά και αόριστα αναφέρεται μία σύντομη περίοδος «εκπαίδευσης» - κοινής υπηρεσίας με κρατικούς δασοφύλακες (εάν υπάρχουν και είναι διαθέσιμοι), διάρκειας ενός (1) μήνα!

Όλες οι ανωτέρω ρυθμίσεις είναι αντίθετες τόσο με τις θέσεις και προτάσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θηροφυλάκων όσο και με τις θέσεις της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης του Υ.Α.Α.Τ. όπως αυτές έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς σε διάφορες εγκύκλιες διαταγές.

Για το

Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος

Ιωάννης Ρετζέπης

Ο Γεν. Γραμματέας

Γεώργιος Τριανταφυλλίδης

 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΧΕΛΩΟΥ

Όχι στην εκτροπή του Αχελώου - Όχι στο φράγμα Μεσοχώρας

 

Στις πιο ζεστές μέρες του καλοκαιριού τολμάμε να ανοίξουμε το πιο καυτό, ίσως, θέμα της εποχής: το θέμα των νερών, της ενέργειας, της προστασίας των ποταμών γενικά, αλλά και του Αχελώου ειδικά.. Ζητήματα παγκόσμια που στην Ελλάδα - στη  Θεσσαλία και στα Τρίκαλα, ιδιαίτερα - έχουν πάρει εκρηκτικές διαστάσεις. Δεν είναι μόνο το τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης νερών για άρδευση και ύδρευση, είναι και το θέμα της μόλυνσης των υδατικών αποθεμάτων, είναι το πρόβλημα της ποιότητας του πόσιμου νερού και, κυρίως, η καταστροφή και η μόλυνση των ποταμών μαζί με τη δραματική πτώση του υδροφόρου ορίζοντα. Στην εποχή, όμως, της κλιματικής αλλαγής πρέπει με την ίδια ένταση να δούμε όχι μόνο πόση ενέργεια και πως την καταναλώνουμε, αλλά και πως την παράγουμε.

 

Στη σημερινή κατάσταση δεν φτάσαμε από την κακή μας την τύχη. Ευθύνη έχουν οι πολιτικές που εφαρμόζονται σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Η εμπέδωση μιας αντίληψης τόσο στους χρήστες όσο και στους αρμόδιους φορείς ότι το νερό είναι ένας αστείρευτος πόρος, η ανεξέλεγκτη εξάπλωση των γεωτρήσεων, η εγκληματική μόλυνση των ποταμών από τα φυτοφάρμακα, τις βιομηχανικές και αστικές χρήσεις, ταυτόχρονα με την παντελή απουσία πολιτικών ουσιαστικής διαχείρισης των υδατικών αποθεμάτων, συνέβαλαν στο να φτάσουμε στη σημερινή δραματική κατάσταση στην Ελλάδα και στη Θεσσαλία ειδικότερα.

 

Το επιχειρούμενο (διαρκώς) έγκλημα της εκτροπής του Αχελώου, παρά τις τέσσερις αρνητικές αποφάσεις του ΣτΕ στην πορεία των χρόνων και σε αναμονή της απόφασης από ΔΕΚ, παρά τις απανωτές κοινοτικές οδηγίες, παρά την απόλυτη και κατηγορηματική άρνηση της Κομισιόν να χρηματοδοτήσει αυτό το ανοσιούργημα, αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της μεταπολεμικής ''ανάπτυξης'' με ''ποσοτικά'' μονάχα κριτήρια, σε βάρος πάντα του περιβάλλοντος, του φυσικού πλούτου και της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας  μας, σε βάρος της ποιότητας της ζωής μας, σε βάρος, εν τέλει, της ίδιας μας της ζωής ...

 

... Και ο Αχελώος; Ο μεγαλύτερος σε μήκος φυσικός υδάτινος δρόμος της ελληνικής επικράτειας; Η πλούσια πανίδα και χλωρίδα του; Από τα μοναδικά παγκοσμίως το Δέλτα του! Τι θα απογίνει; 600 εκατ. κυβικά το χρόνο - λένε - θα εκτραπούν μονάχα. Αντί για 1,5 δισ. που ήταν αρχικά. Πρέπει λοιπόν να είμαστε και ευχαριστημένοι που μας κάνουν και έκπτωση! Και η Θεσσαλία; Τον έχει όντως ανάγκη το ... μυθικό θεό της αρχαιότητας; Ποιοι αλήθεια ευθύνονται για τις χιλιάδες παράνομες γεωτρήσεις στον κάμπο; Για την αποξήρανση του εξαιρετικού κάλλους υγροβιότοπου της Κάρλας; Για την κατασπατάληση των πλούσιων υδατικών αποθεμάτων της θεσσαλικής γης; Για τη φοβερή ρύπανση από λιπάσματα, φυτοφάρμακα, αστικά και βιομηχανικά απόβλητα του Πηνειού;

 

Και τώρα; Υπάρχει τρόπος να σωθεί η κατάσταση; Σίγουρα ναι. Αρκεί να θεσπιστεί επειγόντως υπουργείο (ναι, υπουργείο!) - αμιγώς - Περιβάλλοντος και Υδατικής Πολιτικής, γιατί όπως λέει και ο ποιητής, ''το μέλλον έχει πολλή ξηρασία''. Υπάρχουν τρόποι ήπιας μορφής για την εξασφάλιση υδατικών πόρων για τον κάμπο. Όπως είναι η άμεση καταγραφή και κατάργηση όλων των παράνομων γεωτρήσεων, η κατασκευή πολλών μικρών ταμιευτήρων στα γύρω ορεινά, ο τεχνητός εμπλουτισμός των υπόγειων υδροφορέων, ο δραστικός περιορισμός των εξαιρετικά υδροβόρων καλλιεργειών όπως το μπαμπάκι, που, έτσι κι αλλιώς, είναι βέβαιο ότι, έστω και περιορισμένα τώρα, δεν θα επιδοτούνται στο διηνεκές. Ακόμη, η εφαρμογή μεθόδων άρδευσης υψηλής απόδοσης που εξασφαλίζουν ταυτόχρονα σημαντική εξοικονόμηση νερού και ηλεκτρικής ενέργειας, όπως τα στάγδην συστήματα, η χρησιμοποίηση αστικών λυμάτων έπειτα από επεξεργασία κ.ο.κ. Εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν πολλές. Που δεν χωρούν όμως σε αγύριστα (υπουργικά) κεφάλια. Εάν συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο διαχείρισης των νερών δεν μας φτάνουν ούτε 10 Αχελώοι.

 

Η εμμονή στις κατασκευαστικές λύσεις προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό είναι ένας πλασματικός τρόπος για να αντιμετωπιστεί «στα γρήγορα» η κρίση του νερού. Πιο ασφαλής λύση μακροπρόθεσμα είναι η δέσμευση για υγιή ποτάμια και υγρότοπους, ως πρώτο βήμα για τη διατήρηση του νερού, η οποία μπορεί να συμπληρώνεται από άλλες μεθόδους, όσο το δυνατό πιο βιώσιμες, και μόνο όταν αυτές είναι απολύτως απαραίτητες.

 

Η σύγχρονη επιστημονική προσέγγιση  στην αντιμετώπιση των προβλημάτων λειψυδρίας έχει ξεπεράσει τις παρωχημένες εμμονές στα μεγαλεπήβολα κατασκευαστικά έργα, όπως οι εκτροπές των ποταμών. Η διεθνής επιστημονική κοινότητα τονίζει συνεχώς την ανάγκη για ολοκληρωμένη και μακροπρόθεσμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και κατεπείγουσα προστασία των φυσικών διαδρομών του νερού. Στην Ελλάδα, δυστυχώς, έχουμε «κολλήσει» στη σκανδαλώδη πλέον εκτροπή του Αχελώου, που όχι απλώς δε θα λύσει κανένα πρόβλημα, αλλά αντίθετα θα προκαλέσει  σειρά από σοβαρές επιπτώσεις και θα κοστίσει τεράστια ποσά στον κρατικό προϋπολογισμό, (500 εκ. ευρώ μέχρι τώρα και άλλα 300 εκ. ευρώ για να ολοκληρωθεί), καταδικάζοντας τους Θεσσαλούς αγρότες σε αφανισμό και τον κάμπο σε ερημοποίηση. Οι αγρότες είναι το πρώτο και μεγαλύτερο θύμα αυτού του «φαραωνικού» έργου και όσοι επιμένουν σε αυτό έχουν μεγάλη ευθύνη.

 

Την ίδια στιγμή, στη Μεσοχώρα ολοκληρώνεται ακόμα ένα έγκλημα, ένα μεγάλο φράγμα που η τεχνητή του λίμνη θα εξαφανίσει χωριά όπως η Μεσοχώρα, το Αρματωλικό και άλλους παραποτάμιους οικισμούς της περιοχής. Θα αφανίσει τον πολιτισμό και την πολιτιστική κληρονομιά μιας ολόκληρης περιοχής. Η πολιτεία, αδυνατώντας για δεκαετίες να πείσει την τοπική κοινωνία και του Μεσοχωρίτες για την αναγκαιότητα των έργων, καταφεύγει για ακόμη μια φορά σε αναγκαστικούς νόμους - 3734/2009 - που όχι μόνο παραδίδουν το χωριό στα συμφέροντα, αλλά ταυτόχρονα παραβιάζουν κατάφωρα το νομικό μας πολιτισμό μαζί με κάθε αίσθηση περί δικαίου και δημοκρατίας. Πολιτιστικά μνημεία ιδιαίτερης σημασίας, όπως το Βυζαντινό Μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου στο Μυρόφυλλο, γέφυρες και παλιοί οικισμοί θα χαθούν για πάντα κάτω από το νερό και θα θυσιαστούν στο βωμό μια αβέβαιης «ανάπτυξης» και των συμφερόντων, αν ολοκληρωθεί και το φράγμα της Συκιάς.

 

Αν τα τεράστια ποσά που σκανδαλωδώς δαπανούνται για τα έργα της εκτροπής, επενδύονταν σε μικρότερα και συμβατά με το περιβάλλον και τον άνθρωπο έργα, το πρόβλημα της λειψυδρίας στην Θεσσαλία θα είχε προ πολλού αντιμετωπιστεί. Ταυτόχρονα, δεν θα είχαμε αυτές τις μη αναστρέψιμες βλάβες στο περιβάλλον και την πολιτιστική μας κληρονομιά.

 

Όχι στον αφανισμό της Μεσοχώρας

 

Η υπόθεση της προστασίας του περιβάλλοντος σε συνθήκες κλιματικής αλλαγής και υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι υπόθεση όλων μας. Η προστασία των ποταμών μας και η εξασφάλιση για ολόκληρο τον πληθυσμό δωρεάν ποιοτικού πόσιμου νερού, είναι ανθρώπινο δικαίωμα και βασική υποχρέωση της πολιτείας. Η παραγωγή ενέργειας από μεγάλα φράγματα - πάνω από 15 μ. ύψος - δεν μπορεί να θεωρείται ΑΠΕ γιατί οι βλάβες που προκαλούν στο περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες, είναι τόσο μεγάλες και ανεπανόρθωτες σε βαθμό που καμία επιστημονική μέθοδος δεν μπορεί να τις αποτιμήσει.

 

Η υπερβολική προβολή, τελευταία, του ενεργειακού χαρακτήρα του έργου δεν είναι παρά μια προσπάθεια να αξιοποιηθεί  ο έντεχνα καλλιεργούμενος μύθος της έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας. Πρόκειται για το ιδεολογικό υπόβαθρο της ίδιας πολιτικής που προσπάθησε, ταυτόχρονα, να φέρει το λιθάνθρακα, που επεκτείνει, αντί να "συμμαζεύει" τις μονάδες λιγνίτη, που επιχειρεί να δημιουργήσει νέα ενεργειακά κέντρα φυσικού αερίου (αντί να αξιοποιεί το φυσικό αέριο στην τελική κατανάλωση). Και όλα αυτά γιατί; Για να έχει έδαφος ο "ανταγωνισμός" των οικονομικών μεγαθηρίων, στο νέο περιβάλλον της απελευθερωμένης αγοράς ενέργειας.

 

Σήμερα, όμως, χιλιάδες πολίτες σε όλη την Ελλάδα συνειδητοποιούν, μέσα από την εμπειρία και τους αγώνες τους για τα ζητήματα της ενέργειας, ότι αυτή η επιλογή δεν είναι μονόδρομος. Ούτε η συνεχής αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, ούτε οι τρόποι παραγωγής της (ορυκτά καύσιμα, μεγάλα φράγματα, για παράδειγμα) είναι δεδομένα. Υπάρχουν εναλλακτικά οικονομικά μοντέλα και καταναλωτικά πρότυπα που μπορούν να υπηρετήσουν λογικές χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης. Υπάρχει η εξοικονόμηση ενέργειας και η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας. Υπάρχουν οι τεχνικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Λείπει, όμως, η πολιτική βούληση, την ίδια ώρα που περισσεύει η έγνοια για το κέρδος.

 

Εκεί στο θέατρο της επαπειλούμενης καταστροφής, στη Μεσοχώρα 5-15 Αυγούστου, ας ανοίξουμε τη συζήτηση για τα μεγάλα θέματα της ενέργειας και του νερού, για τα ζητήματα της ιδιωτικοποίησης των φυσικών πόρων και της καταστροφής των ποταμών. Ας σχεδιάσουμε τα επόμενα κοινά βήματά μας  για να σταματήσουμε τελεσίδικα την εκτροπή, αλλά και το φράγμα της Μεσοχώρας. Ας αποπειραθούμε την οικοδόμηση ενός μεγάλου ριζοσπαστικού οικολογικού κινήματος, το οποίο κερδίζοντας τη μάχη του Αχελώου και της Μεσοχώρας, να μπορεί μελλοντικά να βάζει φραγμούς στα κάθε είδους σχέδια των συμφερόντων και των κυβερνήσεων, πού καταστρέφουν τη φύση, το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά, παραδίδοντας τους ελεύθερους χώρους και τους φυσικούς πόρους στην άγρια εκμετάλλευση.


ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΗ ΚΥΝΗΓΩΝ

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

(ΠΟΓΕΔΥ)

ΓΕΩΠΟΝΟΙ - ΔΑΣΟΛΟΓΟΙ - ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΙ - ΙΧΘΥΟΛΟΓΟΙ - ΓΕΩΛΟΓΟΙ

Αχαρνών 2 Αθήνα Τ.Κ. 10176 Τηλ.:210-5234189, 210-2124041 FAX: 210-5232240

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΔΑΣΟΛΟΓΩΝ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΑΣΟΠΟΝΩΝ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΑΣΟΦΥΛΑΚΩΝ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

Χαλκοκονδύλη 31 - Αθήνα Τηλ.: 2102124607 Fax: 2105240790

 

 

 

 

 

Αθήνα,  15 Ιουλίου 2009

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πληροφορηθήκαμε από Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ότι στις 9-7-09 ο Υπουργός υπέγραψε απόφαση με την οποία ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στα καθήκοντα, τους περιορισμούς, τα προσόντα κλπ των ιδιωτικών φυλάκων θήρας που προσλαμβάνονται από τις κυνηγητικές οργανώσεις .

Η θέση των συνδικαλιστικών οργανώσεων του τομέα είναι ξεκάθαρη και έχει διατυπωθεί  στην πολιτική ηγεσία του Υπ.Α.Α.& Τροφίμων.

¨Η δασική πολιτική και η δασοπολιτική επιτήρηση του Κράτους πρέπει να ασκείται      α π ο κ λ ε ι σ τ ι κ α από δημόσια αρχή. Δεν είναι δυνατόν να ανατίθενται καθήκοντα διαχείρισης, προστασίας, εκμετάλλευσης κλπ. του δάσους και του φυσικού περιβάλλοντος, σε ιδιωτικούς φορείς, οι οποίοι υποκαθιστώντας  τις λειτουργίες του κράτους, το μόνο που κατορθώνουν είναι να  δημιουργούν σύγχυση στους πολίτες, με την διασπορά αρμοδιοτήτων και καθηκόντων και σπατάλη πόρων, μέσων και προσωπικού, με το να λειτουργούν απρογραμμάτιστα, ασύνδετα και αποσπασματικά .  Το μόνο που είναι βέβαιο με την πρακτική αυτή, είναι ότι στο τέλος την πληρώνουν ακριβά τα δασικά οικοσυστήματα της χώρας¨

Δυστυχώς από ότι φαίνεται ο Υπουργός Αγροτικής ανάπτυξης και Τροφίμων , υιοθετώντας παλαιότερες πρακτικές, αγνόησε τις υπηρεσίες του ίδιου του Υπουργείου του, παραμέρισε τις υπηρεσιακές εισηγήσεις και οδηγήθηκε στην υπογραφή ενός κειμένου που   αγνοεί τη νομολογία του ΣτΕ και τη Δασική Νομοθεσία και ουσιαστικά εξυπηρετεί συγκεκριμένους κύκλους .

Η Δασική Υπηρεσία χάνει τελεσίδικα και με υπουργική υπογραφή την ευθύνη της φύλαξης του θηραματικού κεφαλαίου της Χώρας. Αντί ο Υπουργός να οργανώσει την Δασική Υπηρεσία, όπως οι νόμοι και το σύνταγμα επιβάλλουν, φροντίζοντας για την ενίσχυση των δασικών Υπηρεσιών, με προσλήψεις,  σαφείς αρμοδιότητες και επαρκείς πόρους, οδηγήθηκε στη λήψη απόφασης με την οποία εκχωρείται σε ιδιώτες ¨δημόσια εξουσία¨ και δημιουργείται  ένας ιδιωτικός στρατός   που θα «αρμενίζει» ανεξέλεγκτα και υπό τις διαταγές των αιρετών κυνηγών-αρχηγών του.

Με ευθύνη (αυτή τη φορά) του ίδιου του Υπουργού ,  διατηρείται το  νομικό παράδοξο να ασκείται δημόσια εξουσία (ανακριτικά και αστυνομικά καθήκοντα) από ιδιωτικά όργανα , κάτι που έχει εξεταστεί νομικά από το Ε΄ τμήμα του Ν.Σ.Κ (γνωμοδότηση 204/2001)  και έχει κριθεί και δικαστικά (ουσιαστικά) από το Συμβούλιο της Επικρατείας (απόφαση Ολομ. 1934/1998) σύμφωνα με την οποία «αντίκειται στις διατάξεις του Συντάγματος η άσκηση από ιδιώτες ή Ν.Π.Ι.Δ. αστυνομικής εξουσίας ως η κατεξοχήν δημόσια εξουσία...» αφού οι αρμοδιότητες αυτές άπτονται των συνταγματικώς προστατευόμενων ατομικών δικαιωμάτων των πολιτών

Αυτή τη φορά ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης είναι εκτεθειμένος διότι είχε προηγηθεί και  η σχετική ενημέρωση του, καθώς και  η επεξεργασία των προβλεπόμενων από το νόμο 3208/2003 αποφάσεων, από τη Γενική Δ/νση Δασών του Υπουργείου.

Όμως τίποτε από όλα αυτά δεν έλαβε υπόψη του , διέγραψε όλο τω σώμα της απόφασης που του εισηγήθηκαν οι υπηρεσίες του, διατηρώντας μόνο τον τίτλο και τις υπογραφές των αρμοδίων υπαλλήλων αποδεικνύοντας με το χειρότερο τρόπο ότι για μια ακόμη φορά οι εξωθεσμικοί παράγοντες ¨κάνουν καλά τη δουλειά τους¨, έχουν άριστες προσβάσεις στην κρατική μηχανή και κατορθώνουν πάντα να αποσπούν δημόσια εξουσία, προνόμια και πόρους για εξυπηρέτηση ιδιωτικών σκοπών.

Όταν το Κράτος με διάτρητες νομικές ακροβασίες βασισμένες σε σκοτεινές περιόδους (Ν.Δ. 86/1969) «εκχωρεί» και «παραχωρεί» δήθεν δικαιώματα σε ιδιώτες τότε το τίμημα είναι να εισπράττει αλαζονεία και ειρωνικούς καγχασμούς όπως φαίνεται από τις σχετικές ανακοινώσεις των Κυνηγετικών Οργανώσεων.

Μακάρι η Πολιτεία να είχε επιδείξει την ίδια σπουδή για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων της Δασικής Υπηρεσίας.

Εκτιμούμε ότι ο Υπουργός  γνωρίζει ότι στα Δασαρχεία σήμερα υπηρετούν  μόλις 700 Δασοφύλακες αντί 3.000 όπως προβλέπεται. Γνωρίζει επίσης για τα τεράστια κενά των οργανικών θέσεων δασολόγων και δασοπόνων. Γνωρίζει τέλος ποια θα είναι η κατάσταση σε ένα χρόνο, με την αθρόα  συνταξιοδότηση δασικών υπαλλήλων όλων των κλάδων ,  κι όμως,  δεν κάνει τίποτα για όλα αυτά.

Η Κυβέρνηση  θα πρέπει επιτέλους να πάρει την πολιτική απόφαση για την αναδιοργάνωση της δασικής υπηρεσίας. Για όλους εμάς τους γεωτεχνικούς και δασικούς υπαλλήλους, αποτελεί αναγκαιότητα  αυτή η πολιτική πρωτοβουλία  ενόψει μάλιστα της συζήτησης για το Υπουργείο Περιβάλλοντος .

Σε ότι αφορά τα θέματα της θήρας εμείς δηλώνουμε ότι πλέον το κουράγιο μας  εξαντλήθηκε. Απομένει μόνο το έσχατο μέσο, αυτό της προσφυγής στη δικαιοσύνη, με παράλληλη ενημέρωση της Ελληνικής κοινωνίας και των ενεργών πολιτών για τον τρόπο που αντιμετωπίζει η Πολιτεία  τις υπηρεσίες της αλλά και το πόσο σοβαρά διαχειρίζεται  νευραλγικούς τομείς που συνδέονται με τις κατεξοχήν συνταγματικές της υποχρεώσεις.

Ζητάμε και σήμερα  την κατάργηση του αναχρονιστικού πλαισίου για τη θήρα . Το πλαίσιο αυτό έγινε για να εξυπηρετήσει άλλους σκοπούς και σήμερα  δημιουργεί πολλά προβλήματα στην πάταξη της λαθροθηρίας, στην έκδοση αδειών θήρας, και στον έλεγχο των κυνηγετικών οργανώσεων.

Πρέπει επιτέλους η πολιτεία να βάλει ένα φραγμό σε όσους θεωρούν  (και διαχειρίζονται) τους κυνηγούς  ως ελεγχόμενο από αυτούς στατιστικό μέγεθος (ελεγχόμενοι ψήφοι ;), προκειμένου να πιέζουν την κάθε κυβέρνηση  και να γίνονται αποδεκτές οι αξιώσεις τους,  πάντα σε βάρος της λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών.

Η προστασία των δασών και του φυσικού περιβάλλοντος της πατρίδας μας αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και αυτή υλοποιείται μέσω των Δασικών Υπηρεσιών. Η μόνη λύση είναι η ενδυνάμωση της Δασικής Υπηρεσίας με προσωπικό και κατάλληλο εξοπλισμό. Με ενισχυμένη και δυνατή Δασική Υπηρεσία κανείς ιδιώτης «όψιμος» και αυτόκλητος προστάτης του φυσικού περιβάλλοντος δεν θα  μπορεί να δρα  ανεξέλεγκτα  σε βάρος του, χωρίς μάλιστα να δίνει λόγο σε κανένα,  αφού  ο ίδιος είναι  θα ελέγχων  και ελεγχόμενος, υποβαθμίζοντας κάθε έννοια ασφάλειας δικαίου απέναντι στους πολίτες.

Η Πολιτεία ας αναλάβει τις ευθύνες της.

 

Για τα Διοικητικά Συμβούλια

Της Π.Ο ΓΕ.Δ.Υ

Ο Πρόεδρος

Νίκος Κακαββάς

Ο Γενικός Γραμματέας

Άρης Ιωάννου

 

Της Π.Ε.Δ.Δ.Υ.

Ο Πρόεδρος

Νίκος Μπόκαρης

Ο Γενικός Γραμματέας

Κων/νος Δημόπουλος

Της Ε.Ε.Δ.Δ.Υ

Ο Πρόεδρος

Δημήτρης Καψάλης

Ο Γενικός Γραμματέας

Αθανάσιος Μιχαήλ

Της Π.Ο.Δ.

Ο Πρόεδρος

Γεώργιος Παπαδιάς

Ο Γενικός Γραμματέας

Αλέξανδρος Φλώτσιος

Αποδέκτες:

1.        Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

2.        Βουλή των Ελλήνων - Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου

3.        Γενικούς Γραμματείς Περιφερειών της Χώρας

4.        Γενική Δ/νση Αισθητικών Δασών, Δρυμών & Θήρας ΥΠ.Α.Α. & Τ.

5.        Δασικές Υπηρεσίες της Χώρας

Σε όλο τον γραπτό και ηλεκτρονικό Τύπο της Χώρας με παράκληση για δημοσίευση

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΑΝΔΟΙΚΟ ΛΑΜΙΑΣ

Την Τετάρτη 22 Ιουνίου 2009 συνεδρίασε στη Λαμία στις 11 το πρωί η Οργανωτική Επιτροπή του 21ου Συνεδρίου. Παραβρέθηκαν οι: Φούντας Πάρης - Μπελέσης Αλέξανδρος - Γεροκώστα Γιάννα - Παπαιωάννου Νίκος - Παπαιωάννου Ντένυ - Αλευρά Άννα - Ράγκου Πόλυ, απουσίαζαν λόγω ανειλλημένων υποχρεώσεων οι: Καραζέρη Βάσω, Ζήσης Γιάννης και Κελλάρης Βασίλης. Επίσης παραβρέθηκαν οι: Καπνουτζή Νατάσα και Μαριλένα Καλαμάτα, γραμματέας του Δημάρχου Λαμιέων κ. Κοτρωνιά, που ορίστηκε από τον κ. Κοτρωνιά για να βοηθήσει στην διοργάνωση του συνεδρίου μας.
Στο ξεκίνημα της συνεδρίασης παραβρέθηκε και ο Δήμαρχος κ. Κοτρωνιάς, οποίος χαιρέτησε, το ξεκίνημα του 21ου συνεδρίου, σύστησε την Μαριλένα Καλαμάτα, γραμματέα του, που θα βοηθήσει στην διοργάνωση του συνεδρίου και προσέφερε τη βοήθεια του στις προετοιμασίες του συνεδρίου.
Στη συνέχεια συζητήθηκε εκτενώς η θεματολογία του συνεδρίου, με προτάσεις για εισηγητές και διατύπωση των τίτλων των εισηγήσεων. Προτάθηκε να ζητήσουμε από τους εισηγητές να υπάρχουν τα εξής σημεία στην εισήγησή τους: πρόλογος, θέμα και προτάσεις
Στη συνέχεια αποφασίστηκε να σταλεί επιστολή σε όλους τους τοπικούς φορείς και να γίνει επικοινωνία για εύρεση χορηγών. Επίσης θα ζητηθεί η στήριξη των τοπικών και εθνικών ΜΜΕ και η παροχή χορηγίας επικοινωνίας
Η Οργανωτική Επιτροπή ξεναγήθηκε στο χώρο που θα διεξαχθεί το συνέδριο (το νεόκτιστο πολιτιστικό κέντρο Λαμίας) και συζήτησε με τους υπεύθυνους του χώρου τις λεπτομέρειες της διεξαγωγής του συνεδρίου.

 

 

Μεγάλη συγκέντρωση στο Αλιβέρι

Το Αλιβέρι είπε ΟΧΙ στο RDF

 

Πολύ μεγάλη συγκέντρωση πολιτών και φορέων πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 29 Ιουνίου 2009 στο Αλιβέρι ενάντια στην καύση RFF (σκουπίδια) από το εκεί εργοστάσιο της ΑΓΕΤ. Με εισηγήσεις και τοποθετήσεις η Συντονιστική Επιτροπή Φορέων, πολιτικοί, κόμματα, εκπρόσωποι φορέων και πολίτες διατράνωσαν την απόφασή τους να εμποδίσουν την καύση RDF που θα επιβαρύνει περαιτέρω την ατμόσφαιρα της περιοχής.

Στο τέλος της εκδήλωσης εκδόθηκε ψήφισμα. Αναμένονται μέσα στην εβδομάδα αυτή συναντήσεις με το ΥΠΕΧΩΔΕ και το Υπουργείο Ανάπτυξης μετά από πρόσκληση των τελευταίων. Η Συντονιστική Επιτροπή προγραμματίζει νέες κινητοποιήσεις.