Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας

eggrafeite

22.jpg

Δελτία τύπου άλλων φορέων

Δελτία τύπου άλλων φορέων που έχουν ενδιαφέρον.

ΨΑΛΙΔΙ ΣΤΙΣ ΑΠΕ; ΟΧΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

GREENPEACE

ΕΛΕΤΑΕΝ

ΕΣΗΑΠΕ

ΣΕΦ

Αθήνα, 4-8-2009

ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Ψαλίδι στις ΑΠΕ; Όχι ευχαριστώ!

Ταφόπλακα στην ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) στη χώρα μας επιχειρεί να βάλει το Συμβούλιο Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής (ΣΕΕΣ), καταγγέλλουν η Greenpeace και φορείς της αγοράς. Χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση, ως όφειλε, και αφού απέτυχε να περάσει τον λιθάνθρακα στο ενεργειακό μίγμα, το ΣΕΕΣ προτείνει τη δραστική περικοπή των ΑΠΕ, στο όνομα μάλιστα της εξοικονόμησης ενέργειας. Σε κοινή τους ανακοίνωση, η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ), ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτροπαραγωγών από ΑΠΕ (ΕΣΗΑΠΕ), ο Σύνδεσμος Εταιριών Φωτοβολταϊκών (ΣΕΦ) και η Greenpeace, επισημαίνουν πως η τυχόν υιοθέτηση των προτάσεων του ΣΕΕΣ θα σημάνει την αναιμική ανάπτυξη των καθαρών πηγών ενέργειας στη χώρα μας και την ακύρωση χιλιάδων πράσινων επενδύσεων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική ανάπτυξη και την απασχόληση.

 

Η πρώτη "Έκθεση Μακροχρόνιου Ενεργειακού Σχεδιασμού" (2007) αποδείχθηκε στην πράξη εξαιρετικά βραχυχρόνια και ανεπαρκής και αποσύρθηκε τρεις μήνες μετά από την παρουσίασή της, ξεσηκώνοντας θύελλα διαμαρτυριών. Ένα χρόνο μετά ακολούθησε η δεύτερη έκθεση, η οποία εξυμνούσε τις χάρες του λιθάνθρακα και της πυρηνικής ενέργειας, περιθωριοποιώντας στην ουσία τις ΑΠΕ και αμφισβητώντας ευθέως τις ευρωπαϊκές και διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας μας (Πρωτόκολλο του Κιότο, νέα Κοινοτική Οδηγία για τις ΑΠΕ, κ.α.). Αφού στη συνέχεια αδειάστηκε κανονικά και κατ' επανάληψη από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, για τις υπέρ του λιθάνθρακα και της πυρηνικής ενέργειας επιλογές του, τώρα το ΣΕΕΣ αλλάζει τακτική, αλλά όχι βέβαια και τις διακαείς επιθυμίες και στόχους του.

 

Στη νέα "Έκθεση Μακροχρόνιου Ενεργειακού Σχεδιασμού", η οποία δημοσιοποιήθηκε στο τέλος Ιουλίου 2009, όλες οι προβλέψεις και προτάσεις του ΣΕΕΣ βασίζονται σε ένα νέο εφεύρημα: στην εξωπραγματική -με τα σημερινά μέτρα και πολιτικές- μείωση της κατανάλωσης ενέργειας μέχρι το 2020, η οποία κατά το ΣΕΕΣ θα σημειώσει περαιτέρω πτώση 15% σε σχέση με τις αντίστοιχες προβλέψεις της Έκθεσης του 2008. Η δραματική αυτή βουτιά στη συνολική εθνική κατανάλωση ενέργειας το 2020, ιδιαίτερα στην ηλεκτρική (από 87,9 TWh το χρόνο της περσινής πρόβλεψης, σε 74,1 TWh τώρα!), δικαιολογείται από το ΣΕΕΣ λόγω της οικονομικής κρίσης, η οποία -πάντα κατά το ΣΕΕΣ- θα διαρκέσει στη χώρα μας ολόκληρη την περίοδο 2010-2020! Θα ήταν ευχής έργο να πετύχουμε ένα τόσο φιλόδοξο στόχο με εξοικονόμηση ενέργειας. Μόνο που για να συμβεί κάτι τέτοιο, απαιτούνται μέτρα, πολιτικές και κίνητρα, τα οποία σήμερα απουσιάζουν και τα οποία βέβαια δεν προσδιορίζει η έκθεση του ΣΕΕΣ.

 

Για να ολοκληρώσει το καταστροφικό κατά των ΑΠΕ έργο του, προτείνει και τη συνολική αξιολόγηση (και μαζική απόρριψη) των αιτήσεων ΑΠΕ που έχουν ήδη υποβληθεί και εκκρεμούν στη ΡΑΕ, "εάν χρειάζεται και με νομοθετική ρύθμιση", με το αιτιολογικό ότι η έγκρισή τους απειλεί την ευστάθεια του Συστήματος και ότι "ο συνολικός σχεδιασμός για τις ΑΠΕ δεν ανταποκρίνεται σε ρεαλιστικά δεδομένα για τη χώρα μας". Άλλο ένα τεράστιο πισωγύρισμα, δηλαδή, στην πολύπαθη ανάπτυξη των ΑΠΕ στη χώρα μας.

 

Η έκθεση του ΣΕΕΣ δικαιώνει, τελικά, τον τίτλο της: είναι απλά μία έκθεση ιδεών και ένα ευχολόγιο. Δεν αποτελεί δομημένο ενεργειακό σχεδιασμό. Δεν απαντά στα πιεστικά ερωτήματα για το πώς θα προσεγγίσουμε τους στόχους του 2020 και δεν κάνει καμία αναφορά στην υποχρέωση σύνταξης Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τις ΑΠΕ (σύμφωνα με τη νέα Οδηγία 2009/28/ΕΚ). Σημειώνεται ότι η πρώτη φάση αυτής της έκθεσης θα πρέπει να κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο τέλος Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους. Επιπλέον, σε όλο το κείμενο υπάρχει διάχυτη η απογοήτευση του ΣΕΕΣ για το γεγονός ότι η πολιτική και κοινωνική συγκυρία δεν επιθυμεί λιθάνθρακα και πυρηνικά ως επιλογή στον εθνικό ενεργειακό μας σχεδιασμό! Όταν η συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαϊκών χωρών με πολύ φτωχότερο δυναμικό ΑΠΕ από την Ελλάδα, επενδύουν σε αυτές και τις χρησιμοποιούν ως μοχλό επιτάχυνσης της ανάπτυξης, η χώρα μας θα εμμείνει στο πιο ρυπογόνο καύσιμο με το επιχείρημα ότι εισερχόμαστε σε μια περίοδο 10ετούς οικονομικής ύφεσης;

 

Είναι καιρός η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία σε κάθε ευκαιρία διατρανώνει την πίστη της και την αποφασιστική της στήριξη στην πράσινη ανάπτυξη, να ξαναδεί και την ουσία του μακροχρόνιου ενεργειακού σχεδιασμού, αλλά και το ρόλο του ΣΕΕΣ, αφού μέχρι σήμερα ο ρόλος αυτός μόνος εποικοδομητικός δεν υπήρξε.

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες:

 

Greenpeace, Δημήτρης Ιμπραήμ, 210 3806374-5, 6979443305

ΕΛΕΤΑΕΝ, Γιάννης Τσιπουρίδης, 6972338150

ΕΣΗΑΠΕ, Νίκος Βασιλάκος, 210 7255168, 6972853329

ΣΕΦ, Σωτήρης Καπέλλος, 6977999245

ΤΟ ΠΟΦΥΖΩ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ

ΠΟΦΥΖΩ:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τα Άρματα οι «Λάτρεις» της Φύσης

Κυνηγετική περίοδος 2009-2010

 

 

Η απώλεια της βιοποικιλότητας αναγνωρίζεται σήμερα ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της νέας χιλιετίας που επηρεάζει τη βιωσιμότητα του ίδιου μας του είδους. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο χάνονται περί τα 26.000 από τα γνωστά είδη.

 

Και παρόλα αυτά στη χώρα μας η θανατολαγνεία που λέγεται κυνήγι εξακολουθεί να θεωρείται νόμιμη δραστηριότητα. Έτσι και φέτος οι αυτοπροσδιοριζόμενοι «λάτρεις της φύσης και διαχειριστές της» αναλαμβάνουν δράση από τις 20 Αυγούστου, αφαιρώντας από τη φύση «ό,τι περισσεύει» που εντελώς αυθαίρετα το αποκαλούν «τόκο» που δικαιωματικά τους ανήκει. Όμως η φύση έχει τους δικούς της μηχανισμούς και ισορροπίες και δεν χρειάζεται μακελάρηδες να την ισορροπούν κατακρεουργώντας τα πλάσματά της.

 

Το ΠΟΦΥΖΩ θεωρεί αδιανόητο η ελληνική πανίδα που πλήττεται από τις μύριες όσες δραστηριότητές μας να δέχεται τη χαριστική βολή από τους κυνηγούς που δυστυχώς νομικά δικαιούνται να σκοτώνουν για διασκέδαση μερικά δισεκατομμύρια πουλιά και χωρίς περιορισμό ορισμένα είδη. Επιπλέον τονίζει ότι ούτε τα φωσφορίζοντα πορτοκαλιά γιλέκα, ούτε το ποιος φυλάει τα πρόβατα, λύνουν το πρόβλημα του κυνηγιού στη χώρα μας. Αυτό λύνεται μόνο με την οριστική και αμετάκλητη παύση του κυνηγιού.

 

Για την ΠΟ.ΦΥ.ΖΩ

H Πρόεδρος

Ρόζα Μηνακούλη


ΕΛΕΤΑΕΝ: ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ

ΕΛΕΤΑΕΝ

Αθήνα 10/8/2009

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ!

 

Με μεγάλη μας λύπη καταφεύγουμε σε αυτό το καταταλαιπωρημένο κλισέ, αλλά δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να βροντοφωνάξουμε την αγανάκτηση μας για τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις.

Βρισκόμαστε μόλις 4 μήνες πριν από την κρισιμότερη σύνοδο της ανθρωπότητας στην Κοπεγχάγη, όπου όλες οι χώρες του πλανήτη θα κληθούν να υιοθετήσουν το νέο Πρωτόκολλο που θα διαδεχθεί αυτό του Κιότο και στο οποίο κατ' ελάχιστο πρέπει να περιλαμβάνονται οι πολιτικές και τα μέτρα με τα οποία θα πετύχουμε 2 στόχους:

  1. Να αρχίσει η μείωση των εκπομπών του Διοξειδίου του άνθρακα μετά το 2015
  2. Να μειωθούν οι εκπομπές του Διοξειδίου του άνθρακα κατά 50% (μέσος παγκόσμιος όρος) μέχρι το 2050, που για τις ανεπτυγμένες χώρες όπως η Ελλάδα σημαίνει 80% μείωση.

Και αυτό για να καταφέρουμε να συγκρατήσουμε την άνοδο της παγκόσμιας θερμοκρασίας κάτω από 2ο Κελσίου, γιατί αλλιώς οι επιστήμονες φοβούνται τα χειρότερα για τον πλανήτη, ενώ κάποιοι θεωρούν ακόμη και αυτό το όριο αισιόδοξο και απαιτούν μεγαλύτερες μειώσεις.

 

Με αυτούς τους παγκόσμιους στόχους στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων η Ελληνική κυβέρνηση ορθώνει το ανάστημα της και προκρίνει λιγνίτη και λιθάνθρακα.!

Παραχωρεί τον εγχώριο λιγνίτη για εκμετάλλευση σε ιδιωτικές εταιρείες και (το Σ.Ε.Ε.Σ.) προτείνει λιθάνθρακα για τη ΔΕΗ (μετά το 2020).

Αν δεν ήταν τόσο τραγική αυτή η εξέλιξη θα ήταν για γέλια, αλλά δυστυχώς αντί να κοιτάξουμε να θεραπεύσουμε τις πληγές της Πτολεμαίδας και της Μεγαλόπολης πάμε να δημιουργήσουμε καινούργιες.

 

Και αυτό με δεδομένο το μοναδικό ανανεώσιμο ενεργειακό πλούτο της χώρας που περιμένει να τον εκμεταλλευτούμε και να βάλουμε τη χώρα μας στον ενεργειακό χάρτη, όχι με εισαγόμενες πηγές ενέργειας αλλά με εγχώριες, οι οποίες κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες (Μεσογειακός δακτύλιος) μπορούν να αναδείξουν τη χώρα μας σε εξαγωγέα πράσινης ανάπτυξης..

Καλούμε την κυβέρνηση έστω και τώρα να αφυπνιστεί και να αλλάξει ενεργειακή και αναπτυξιακή πορεία.

Μέχρι να γίνει αυτό δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράσταση μας στις τοπικές κοινωνίες που βρέθηκαν από την μια μέρα στην άλλη χωμένες στην καρβουνόσκονη της κυβερνητικής πολιτικής.

 

Με αγανάκτηση,

----------------------------------------------------------------
Δρ. Τσιπουρίδης Ιωάννης
Πρόεδρος Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Αιολικής Ενέργειας - ΕΛΕΤΑΕΝ
Εκδότης "ΑΝΕΜΟλόγια" και "Energy point"

Η "ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ" ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΗΕΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για Κυριακή 02/08/2009

Η αλήθεια για την «επένδυση» στις Νηές

Με αφορμή την Απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στην «επένδυση» στις Νηές, η Ομάδα μας έχει να παρατηρήσει τα ακόλουθα:

Την επόμενη ημέρα της απόφασης, το θέμα αποτυπώθηκε στον τοπικό τύπο ως εξής: «ενώ όλο το Νομαρχιακό Συμβούλιο είναι υπέρ της «επένδυσης» στα χαρτιά, υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) η οποία θα πρέπει να συμπληρωθεί και ενδεχομένως να σταλεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ για μια εκ νέου αξιολόγηση». Στην πραγματικότητα, αν και η εταιρεία υποστηρίζει ότι έχει υποβάλει εξαιρετική μελέτη, οι ελλείψεις είναι σοβαρότατες. Αυτό τουλάχιστον διαπιστώνει η αρμόδια Υπηρεσία, η Αντινομάρχης υπεύθυνη για θέματα περιβάλλοντος, κα Νατάσα Οικονόμου αλλά και ο Συνήγορος του Πολίτη  ο οποίος και τονίζει στην οχτασέλιδη έκθεσή του ότι «θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην αρχή της συνολικής προσέγγισης της περιβαλλοντικής προστασίας. Η συνολική επίδραση στο φυσικό περιβάλλον δεν συμποσούται με τις εκτιμώμενες συνέπειες των επιμέρους τεχνικών έργων, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη τη φέρουσα ικανότητα της περιοχής και τα δεδομένα κορεσμού της ...».

Σε όλη αυτή την αντιπαράθεση, ποια είναι η ουσία του θέματος; Γιατί τόση φασαρία για μια «εξαιρετική» ΜΠΕ; Η ουσία του θέματος λοιπόν είναι η τεράστια προσπάθεια που θα πρέπει να καταβάλει κάποιος να διαβάσει 7 τόμους ΜΠΕ, να συγκρίνει στοιχεία με την κείμενη νομοθεσία, να αξιολογήσει και τελικά να αποφασίσει. Η γνώση και δή η εμπεριστατωμένη γνώση, η ενδελεχής έρευνα, η πολύ προσεχτική αντιμετώπιση του θέματος είναι αυτά που θα επιτρέψουν στον ενδιαφερόμενο να πάρει την σωστή απόφαση. Αυτά όλα προϋποθέτουν βεβαίως ατελείωτες ώρες μελέτης/διαβάσματος. Στη περίπτωσή μας, αυτό έπραξαν υπεράνω καθήκοντος, οι υπάλληλοι, αρμόδιοι για το θέμα, της Δ/νσης Προστασίας Περιβάλλοντος της ΝΑΜ,  η αντινομάρχης κα Νατάσα Οικονόμου και η ομάδα εθελοντών ειδικών επιστημόνων της ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ.  ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ. Όλοι όμως έχουν άποψη για το τι ακριβώς πρέπει να γίνει. Έχουν άποψη χωρίς να έχουν «ξοδέψει» μισή ώρα να μελετήσουν την ΜΠΕ. Απλώς και μόνο επειδή είναι μια «επένδυση» στην Νοτιοδυτική Μαγνησία από «μεγάλους και τρανούς επενδυτές», πρέπει να υπακούσουμε αμέσως και να συμφωνήσουμε με τις επιταγές των «επενδυτών». Είναι γεγονός ότι ο ημιμαθής είναι περισσότερο επικίνδυνος από αυτόν που έχει παντελή άγνοια ενός θέματος. Και αυτό, γιατί νομίζει ότι ξέρει τα πάντα γύρω από το θέμα ενώ στην πραγματικότητα δεν ξέρει τι του γίνεται. Με αποτέλεσμα να λαμβάνει λάθος αποφάσεις σε λάθος χρόνο και σε πολλές περιπτώσεις να κινδυνολογεί αδικαιολόγητα.

Που καταλήγουμε; Όλοι αναφέρονται στην εν λόγω «επένδυση» ως την απάντηση στα προβλήματα όλης της Μαγνησίας. Όταν όμως η συζήτηση και η αντιπαράθεση προχωρήσει σε βάθος τότε κανείς διαπιστώνει το μέγεθος του προβλήματος. Γιατί όχι, ας γίνει η επένδυση με 25, 50, 75% έκπτωση στα περιβαλλοντικά είναι η κύρια γραμμή αντιμετώπισης αυτών που επιθυμούν διακαώς την «επένδυση». Έχουμε ανάγκη από δουλειές. Και φυσικά εάν η όποια συζήτηση προχωρήσει περαιτέρω τότε το 75% μπορεί να γίνει και 100% έκπτωση στα περιβαλλοντικά. Δηλαδή η «επένδυση» να γίνει με κάθε τρόπο, ανεξάρτητα από τους περιορισμούς που θέτει η περιβαλλοντική νομοθεσία.

Έχουμε δηλ. το οξύμωρο σχήμα: η φαραωνική αυτή «πράσινη επένδυση» να υλοποιηθεί μόνο εάν και εφόσον τηρηθούν κατά γράμμα οι περιβαλλοντικοί περιορισμοί που θέτει η κείμενη νομοθεσία. Αυτή είναι και η ουσία του θέματος. Εάν τηρηθούν κατά γράμμα οι σχετικές περιβαλλοντικές διατάξεις δεν μπορεί να υλοποιηθεί αυτό το έργο για πολλούς και διάφορους λόγους.

 

Άλλωστε και το κεντρικό ΤΕΕ αναφέρει στην από 23.12.08 γνωμοδότησή του ότι «η όποια επίμονη αναφορά σε τουριστικού χαρακτήρα εν προκειμένω, σε κα γενικά σε ποικίλες δραστηριότητες, δεν προσδίδει, αφ' εαυτής οικολογική προσέγγιση ως προς το αφορώμενο έργο ή δραστηριότητα».

Τέλος είναι γνωστό της πάσι, ότι οι Οικολογικές Οργανώσεις και οι Ενεργοί Πολίτες, ούτε αδειοδοτούν, ούτε σταματούν επενδύσεις και μάλιστα πράσινες και αυτή η καραμέλα για τους Ενεργούς Πολίτες πρέπει να σταματήσει. Απλώς διαβάζουν, μελετούν και το κυριότερο αναδεικνύουν την Ελληνική και Ευρωπαϊκή Νομοθεσία την οποία κανείς, μα κανείς δεν μπορεί να καταστρατηγήσει.

Θέλουμε δε να τονίσουμε ότι με την  απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, απλώς κερδίσθηκε  μία μάχη για τους ΠΟΛΙΤΕΣ, αλλά ο πόλεμος της ενημέρωσης και πληροφόρησης των Πολιτών συνεχίζετε.

 

Εθελοντική Περιβαλλοντική Ομάδα Αλμυρού «Εν Δράσει»

 

 

 

 

 

ΚΑΙ ΟΙ ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΩΝ

ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ

Έδρα: Αριστοτέλους 32 (κτίριο Ε.Κ.Θ. 4ος όροφος, γραφείο 6)

Τ.Κ. 546 31 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

Fax.: 2310 757 086. Ε-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΠΡΟΣ:

1.      Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σ. Χατζηγάκη

2.      Βουλευτές και Κόμματα της Βουλής

3.      Σχετικοί Φορείς

4.      Μ.Μ.Ε. (με την παράκληση για δημοσίευση)

Θεσσαλονίκη 28/7/2009

Αριθ. πρωτ.: 42

ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ Α.Α.Τ. κ. Σ. ΧΑΤΖΗΓΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΘΗΡΑΣ

Σχετικά με την πρόσφατη υπογραφή της σχετικής Απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σ. Χατζηγάκη για τους ιδιωτικούς φύλακες θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θηροφυλάκων δηλώνει τα ακόλουθα.

Ο κ. Χατζηγάκης στην Απόφαση αυτή ακροβατώντας συνταγματικά, θέσπισε ένα πρωτοφανές, άδικο και έξω από κάθε ηθική καθεστώς για τους εργαζόμενους θηροφύλακες ενώ δεν ρυθμίζονται ούτε οργανωτικά ζητήματα (στολή κλπ) ούτε ζητήματα εξοπλισμού (π.χ. οπλισμού) όπως διέδιδε το Υπουργείο.

Με την απόφαση αυτή, η οποία έρχεται σε αντίθεση με σκεπτικό παλαιότερης απόφασης της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε. (1934/1998) για σχετικό ζήτημα (άσκηση αστυνομικής εξουσίας από ιδιώτες ή ν.π.ι.δ.), ουσιαστικά ο Υπουργός, ίδρυσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα μία ανεξάρτητη Ιδιωτική Θηροφυλακή - Δασοφυλακή η οποία θα διοικείται από ιδιώτες και θα αποτελείται από ιδιώτες εργαζόμενους με αρμοδιότητες όμως δημοσίων Δασικών Υπαλλήλων. Οι ιδιώτες αυτοί θα ασκούν καθήκοντα κρατικών οργάνων όπως αστυνομική εξουσία και ανακριτικά καθήκοντα για το νόμο περί θήρας - δασών (ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Α.Α.Τ. οι ιδιώτες θηροφύλακες θα φέρουν και οπλισμό). Τα καθήκοντα αυτά θα ασκούνται σε δημόσιες εκτάσεις αλλά και ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις και εν δυνάμει θα εφαρμόζονται σε όλους γενικά τους πολίτες (κυνηγούς και μη). Η απόφαση αυτή δεν έχει ούτε προηγούμενο ούτε υπάρχει παρόμοια της στον κόσμο και δεν στηρίζεται σε καμία λογική παρά μόνο υπηρετεί έναν σκοπό, αυτόν των πολιτικών σκοπιμοτήτων.

Πάγιο αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θηροφυλάκων, ήταν η έκδοση με σύννομο τρόπο μίας Υπουργικής Απόφασης, η οποία θα διασφάλιζε την εύρυθμη και καταξιωμένη λειτουργία των ιδιωτικών φυλάκων θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων, κάτι που όμως δεν ισχύει με την απόφαση του κ. Χατζηγάκη.

Οι εργαζόμενοι θηροφύλακες θίγονται διότι:

1. Στην πραγματικότητα αποκόπτονται πλέον εντελώς από τη δασική υπηρεσία κατά την άσκηση των καθηκόντων τους (πλην της τυπικής υποβολής της μήνυσης) κάτι που θα τους παρείχε ασφάλεια, αναγνωρισιμότητα, την απαραίτητη υπηρεσιακή - επιχειρησιακή υποστήριξη που διασφαλίζει την απρόσκοπτη και ορθή άσκηση των καθηκόντων τους. Οι θηροφύλακες πλέον και επίσημα θα κινούνται μόνοι τους οπουδήποτε, με βάση τις προθέσεις και επιθυμίες των μελών - κυνηγών των δ.σ. των κυνηγετικών οργανώσεων (ν.π.ι.δ.), ανεξάρτητα και έξω από τον σχεδιασμό των δασικών υπηρεσιών, κάτι που θα οδηγήσει σε σύγχυση και σε διάσπαση του έργου της θηροφύλαξης - δασοφύλαξης.

2. Σε αντίθεση με τις μέχρι πρόσφατα ισχύουσες διατάξεις, που ήταν σε ισχύ για σαράντα (40) χρόνια, με βάση το περιεχόμενο της νέας Υπ. Απόφασης του κ. Χατζηγάκη, οι αναγνωριζόμενοι ιδιωτικοί φύλακες θήρας αντιμετωπίζονται πλέον ως εργαζόμενοι του κοινού εργατικού δικαίου και όχι ως υπάλληλοι που ασκούν δημόσια υπηρεσία με μείζονος σημασίας καθήκοντα όπως αυτά των δημοσίων Δασικών Υπαλλήλων (άρθ. 267 ν.δ. 86/69, του ν. 3208/03 και ν. 1845/89), γεγονός που τους αδικεί, τους θίγει και τους υποβιβάζει σε υπαλλήλους β΄ κατηγορίας.

3. Δεν υπάρχει καμία προστατευτική διάταξη που να εξασφαλίζει την αντικειμενική και αμερόληπτη άσκηση των καθηκόντων δημόσιας υπηρεσίας τους, αφού δίνεται για πρώτη φορά με απόφαση Υπουργού (του κ. Χατζηγάκη), το δικαίωμα στα δ.σ. των κυνηγετικών οργανώσεων να απολύουν μονομερώς τους θηροφύλακες αναιτιολόγητα (όπως προβλέπουν οι διατάξεις του εργατικού δικαίου), χωρίς να έχει δικαίωμα παρέμβασης η δημόσια διοίκηση. Συνεπώς είναι δυνατό θηροφύλακες να εργάζονται, εποπτεύοντας για την εφαρμογή και τήρηση του νόμου τους εργοδότες τους - κυνηγούς, με το φόβο μην τυχόν έρθουν σε «σύγκρουση» με αυτούς, για μηνύσεις, ελέγχους κλπ, και δημιουργηθεί τεταμένο κλίμα- ένταση αφού μπορεί να οδηγήσει στην εύκολη απόλυση τους με συνοπτικές διαδικασίες ή στη δυσμενή μεταχείρισή τους.

4. Αφήνεται το δικαίωμα στις κυνηγετικές οργανώσεις να προσλαμβάνουν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου τους ιδιωτικούς φύλακες θήρας. Αυτό σε συνδυασμό με τα ασκούμενα καθήκοντα που θα κληθούν να εφαρμόσουν ως προσωρινοί υπάλληλοι, θα οδηγήσει σε διακρίσεις και ομηρεία αλλά και σε στρεβλώσεις και δυσχέρεια στην ορθή άσκηση των καθηκόντων τους.

5. Δεν καθορίζονται σαφώς τα καθήκοντα που θα ασκούν οι αναγνωριζόμενοι ιδιωτικοί φύλακες θήρας παρά γενικά και αόριστα γίνεται επίκληση σε όλες τις ισχύουσες διατάξεις (π.χ. μόνο του ν. 3208 σε συνδυασμό με το ν.δ. 86/1969, του ν. 1845/1989 για την Δασοπροστασία ως κανονικοί δασοφύλακες). Αυτό σε συνδυασμό με την αναγνώρισή τους ως «ιδιωτικούς φύλακες θήρας» και όχι του ορθού ως «φύλακες θήρας» όπως απαιτούσε η αρχική διάταξη του ν.δ. 86/1969, θα οδηγήσει σε προβλήματα στην απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων τους και στις σχέσεις τους με τους πολίτες.

6. Δεν εξασφαλίζεται σύστημα ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων για την αντικειμενική και αμερόληπτη επιλογή τους και δεν εισάγονται ικανοί κανόνες για την αποτροπή τυχόν αυθαίρετων ενεργειών επιλεκτικής μεταχείρισης στη διαδικασία της πρόσληψης, (η οποία θα γίνεται πλέον αποκλειστικά από τις κυνηγετικές οργανώσεις), κάτι που θα δημιουργήσει ανισότητες και άδικες εξαρτήσεις. Επίσης αδικούνται όλοι οι υποψήφιοι που έχουν υπηρετήσει μέχρι σήμερα ως αναγνωριζόμενοι ιδιωτικοί φύλακες θήρας με ολιγόμηνη θητεία, πλην όμως με βάση τις μέχρι πρόσφατα ισχύουσες υπουργικές αποφάσεις, ικανού χρονικού διαστήματος για την απόκτηση της αναγκαίας εμπειρίας.

7. Δεν προβλέπεται σοβαρή εκπαίδευση στους νέους θηροφύλακες παρά γενικά και αόριστα αναφέρεται μία σύντομη περίοδος «εκπαίδευσης» - κοινής υπηρεσίας με κρατικούς δασοφύλακες (εάν υπάρχουν και είναι διαθέσιμοι), διάρκειας ενός (1) μήνα!

Όλες οι ανωτέρω ρυθμίσεις είναι αντίθετες τόσο με τις θέσεις και προτάσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θηροφυλάκων όσο και με τις θέσεις της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης του Υ.Α.Α.Τ. όπως αυτές έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς σε διάφορες εγκύκλιες διαταγές.

Για το

Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος

Ιωάννης Ρετζέπης

Ο Γεν. Γραμματέας

Γεώργιος Τριανταφυλλίδης